۱۳۹۶ دی ۴, دوشنبه

دادنامه زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل به عاصمه جهانگیر در باره وضعیت محمدصابر ملک رئیسی

#حقوق_بشر #ایران - ما و دوستمان صابر ملک رئیسی گناهی جز بلوچ و اهل سنت بودن نداریم



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل؛ در دادنامه ای به خانم عاصمه جهانگیر؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر در امر ایران خواهان رسیدگی به وضعیت همبند جوان خود محمدصابر ملک رئیسی شدند. 
زندانیان سیاسی تبعیدی  ماهر کعبی، شیراحمد شیرانی، علی پژگل، نوراحمد حسن زهی در نامه خود به زندان؛ شکنجه و فشار بر روی خود به دلیل اعتقاداتشان اشاره کرده و سپس به شرح وضعیت محمدصابر ملک رئیسی پرداختند. آنها در آخر از خانم عاصمه جهانگیر خواهان دخالت جهت پایان دادن به اذیت و آزار زندانیان سیاسی بخصوص اقلیت های قومی و مذهبی شدند.

سرکار خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر
با احترام
ما امضا کنندگان این نامه چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل هستیم. گناه ما چیزی نیست جز اینکه اهل سنت و بلوچ هستیم. ما نتوانستیم نسبت به ظلم و ستمی که به مردم ما شده است ساکت بمانیم و اکنون سالهاست که هر کدام مان به خاطر همین در زندان و حبس و شکنجه هستیم. 
ما را از شهر و دیارمان تبعید کردند تا در دور افتاده ترین زندان نسبت به خانه و خانواده مان محبوس باشیم تا صدایمان به گوش کسی نرسد و اکنون تنها روزنه ارتباط ما با خانواده و دنیای بیرون که تلفن بود را از ما دریغ کردند و... 

خانم عاصمه جهانگیر
هدف ما از نگارش این نامه شرح دردهای خودمان نیست بلکه می خواهیم از یک هم بند و هم درد خودمان صحبت کنیم. یکی از دوستانی که با ما در زندان است اسمش صابر ملک رئیسی است. او در حقیقت یک کودک بود که دستگیر شد. محمدصابر ملک رئیسی در سن ۱۷ سالگی بازداشت شد و آنطور که خود در نامه هایش گفته به خاطر فعالیت های یکی از برادرانش و در حالی که دستگاه امنیتی دسترسی به برادرش نداشت به عنوان “گروگان “دستگیر شده است. وی پس  از دو سال تحمل سلول انفرادی و شکنجه های طاقت فرسا به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. صابر ملک رئیسی در زمان محاکمه اقاریر خود را تحت شکنجه و فشار دانسته بود با اینحال با حکم سنگین ۱۵ سال حبس در تبعید روبه رو شد. 
او بعد از ضرب و شتم شدید توسط مسئولین زندان در روز  ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ دست به اعتصاب غذا زده است. مامورین زندان به او دست بند و پا بند زده و وی را زیر شکنجه و کتک گرفتند به طوری که فشار سنگینی بر قلبش وارد شده و احساس ناراحتی قلبی می کند. 
او را بعد از ۲۱ روز حبس انفرادی به بند برگرداندند اما او دیگر آن شادابی گذشته را ندارد. جان صابر ملک رئیسی در خطر است.
 لذا از شما درخواست داریم که به حکومت فاشیستی ایران فشار وارد کنید که به اذیت و آزار زندانیان سیاسی بخصوص اقلیت های قومی و مذهبی پایان بدهد. ما و دوستمان صابر ملک رئیسی گناهی جز بلوچ و اهل سنت بودن نداریم.

زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل
 ماهر کعبی، شیراحمد شیرانی، علی پژگل، نوراحمد حسن زهی
۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶

رونوشت به:
آقای زید رعدالحسین کمیسر عالی حقوق بشر

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اردبیل #دادنامه #زندانیان_سیاسی_تبعیدی #اعتصاب_غذا #گزارشگر_ویژه_حقوق بشر #عاصمه_جهانگیر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر