۱۳۹۶ آذر ۱۶, پنجشنبه

فاش شدن ابعاد تازه ای از ترور و سوءقصد علیه زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل

#حقوق_بشر #ایران - فاش شدن ابعاد تازه ای از ترور و سوءقصد علیه زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از یک منبع آگاه در استان اردبیل که نخواست نامش فاش شود؛ از دو سال قبل ترور و سوءقصد بر علیه زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل طراحی و برنامه ریزی شده است. مسئول حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اردبیل پرویز صورآذر با مدیریت برخی مسئولین امنیتی- اطلاعاتی این استان به عنوان مجری این امر در صدد ترور زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ و عرب در زندان مرکزی اردبیل منصوب شده اند.
بر اساس این طرح ترور و قتل قرار بوده در زندان با استفاده از شیوه ها و ابزارهای مختلفی سبب حذف فیزیکی زندانیان شده و در نهایت حوادثی بوجود بیاورند که منجر به قتل زندانیان سیاسی گردد.
در این طرح به یکی از این روشها اشاره شده که این کار از طریق برخی زندانیان ناآگاه و ساده لوح که ثبات روانی درستی هم ندارند داخل زندان برنامه ریزی شده و به طور نامحسوس و طی مدت زمانی مشخص مدیریت و اجرا شود. تا اینکه بعد از اتمام کار موضوع قتل زندانیان سیاسی به عنوان یک حادثه درگیری میان زندانیان تلقی شود و یا اینکه علت مرگ را ایست قلبی یا بیماری دیگر جلوه دهند.
مسئولین اطلاعات و مسئولین زندان از اعدام نشدن زندانیان سیاسی تبعیدی به شدت ناخرسند هستند و بارها و بارها همین موضوع را به صورت علنی مطرح نموده و زندانیان را تهدید به اعدام کرده اند.
ضرب و شتم محمدصابر ملک رئیسی و انتقال وی به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل که محل زندانیان متادونی و بعضا نامتعادل روانی است اثباتی بر درست بودن این خبر است. وی روز ۸ آذر ماه؛ پس از ضرب و شتم توسط مسئول حفاظت و دیگر مسئولین زندان؛ در قرنطینه زندان توسط یک زندانی از عوامل مسئول حفاظت با کوبیدن یک فلاسک پر چای بر سر و صورتش به شدت مجروح شد و هم اکنون نیز در اعتصاب غذاست.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #زندانیان_سیاسی #اردبیل #ترور #قتل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر