۱۳۹۶ آذر ۱۴, سه‌شنبه

انتقال و شکنجه مجدد یک زندانی محکوم به اعدام توسط مسئولین زندان اردبیل

#حقوق_بشر #ایران - انتقال و شکنجه مجدد یک زندانی محکوم به اعدام توسط مسئولین زندان اردبیل 



روز گذشته ۱۳ آذر ماه؛ مسلم شیری مجددا برای شکنجه به قرنطینه بیرونی زندان مرکزی اردبیل منتقل شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس خبرهای رسیده این زندانی عادی متهم به قتل یکی از اقوام مدیر داخلی بند یک زندان مرکزی اردبیل فرهاد نوروزی است. فرهاد نوروزی هر چند وقت یکبار به دلیل انتقام جویی اقدام به انتقال زندانی به قرنطینه بیرونی و شکنجه وی می کند. روز گذشته فرهاد نوروزی همراه با حداقل یک سرباز علاوه بر شکنجه این زندانی؛ لوله سلاح را روی سر وی گذاشته و او را تهدید به مرگ کرده است.
مسلم شیری در اعتراض به این شرایط جانکاه روز گذشته اعتصاب غذا کرد.
مسلم شیری فرزند محمد قلی متولد ۳ خرداد سال ۶۰ از ساکنین پاکدشت ورامین بوده و در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۸۸  در اردبیل به اتهام قتل دستگیر شده است.
وی مدت هشت سال است که در انتظار حکم اعدام به سر می برد. فرهاد نوروزی رئیس بند یک زندان مرکزی اردبیل از اقوام مقتول به وی گفته است که مجازات تو مرگ با چوبه دار نیست. با مرگ تدریجی تو را می کشم و صدایت به جایی نمی رسد.
به گفته منبع مطلع؛ مسلم شیری هر چند وقت یکبار به بیرون بند برده شده و به مدت چند روز و بعضا تا یکماه در قرنطینه بیرونی زندان به صورت انفرادی زندانی شده و مورد شکنجه قرار می گیرد. شکنجه های اعمال شده بر وی به حدی بوده که او را دچار عدم تعادل روحی کرده است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعتصاب_غذا #شکنجه #اردبیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر