۱۳۹۶ آذر ۱۵, چهارشنبه

محمدصابر ملک رئیسی در هشتمین روز اعتصاب غذا با بدن مضروب محروم از درمان است

#حقوق_بشر #ایران - محمدصابر ملک رئیسی در هشتمین روز اعتصاب غذا با بدن مضروب محروم از درمان است



زندانی سیاسی بلوچ که توسط مسئولین زندان اردبیل به قرنطینه منتقل شد هشتمین روز اعتصاب غذای خود را گذراند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ محمدصابر رئیسی زندانی سیاسی بلوچ که به زندان اردبیل تبعید شده؛ امروز ۱۵ آذر ماه؛ هشتمین روز اعتصاب غذای خود در قرنطینه یکی از بدترین زندانهای ایران را در وضعیتی گذراند که محروم از درمان و رسیدگی پزشکی است.
وی که روز ۸ آذر ماه؛ به بهانه واهی پس از بسته شدن به میله و مضروب شدن با چوب و شلاق به قرنطینه منتقل شده بود؛ به شدت از طرف عوامل رئیس زندان از ناحیه سر و چشم مصدوم شد. صورتش شکافت و هم اکنون بدلیل شدت التهاب بینایی فقط با یک چشم قادر به دیدن است. 
محمدصابر ملک رئیسی در اعتراض به شکنجه و اعمال ضدانسانی اعمال شده بر علیه خودش از روز ۸ آذر دست به اعتصاب غذا زده است.
خانواده های زندانیان سیاسی تبعیدی در روزهای گذشته با تحصن در مقابل ستادخبری اطلاعات و استانداری زاهدان به این امر اعتراض کرده و خواهان انتقال فرزندان خود شدند.
گل بی بی ملک رئیسی مادر این زندانی سیاسی در قسمتی از نامه خود رو به اداره اطلاعات نوشت:
«فرزندم در سال ۱۳۸۸ در سن نوجوانی در حالی که مشغله وی تحصیل و سواد آموزی بوده و شغل دیگری نداشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده و هم اکنون دوران محکومیت ۱۵ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل سپری می نماید.
صرف نظر از بی گناهی فرزندمان آنچه ما را اکنون به نوشتن این نامه واداشته، نگرانی شدید خانواده از وضعیت فرزند در بندمان می باشد. در طی ۸سالی که از تحمل حبس وی میگذرد به کرّار مورد بدرفتاری و ضرب و شتم مسئولین زندان قرار داشته است».
وی در قسمت دیگری می نویسد: 
 «سال گذشته در فصل زمستان در سرمای کشنده شهرستان اردبیل ایشان را در حیاط به میله آهنی بسته اند و یک شب تا صبح در همین حالت رها نموده اند». 
«سه تن از مامورین ضمن توهین و اهانت نامبرده را مورد شکنجه و فلاسک چای پر از چایی به صورت زندانی ضربات شدیدی وارد خورده و ذست و پایش را بسته اند که وضعیت جسمی و روحی زندانی مذکور وخیم و در نهایت به درمانگاه انتقال یافته است. اسامی مامورین ضارب عبارتند از آقای نوروزی و پرویز سورآذر و غفور صادق زاده می باشد».
خانم گل بی بی ملک رئیسی پس از ابراز نگرانی شدید خود و خانواده اش در مورد محمدصابر ملک رئیسی مسئولیت این اعمال را به عهده وزارت اطلاعات دانسته و خواهان انتقال وی به زندان شهر محل سکونت خود شد.

 در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعتصاب_غذا #شکنجه #اردبیل #خانواده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر