۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

پنجمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمدصابر ملک رئیسی

#حقوق_بشر #ایران - پنجمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمدصابر ملک رئیسی 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ امروز ۱۲ آذر ماه زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ محمدصابر ملک رئیسی پنجمین روز اعتصاب غذای خود را می گذراند.
وی که از ۱۷ سالگی در زندان و تحت شکنجه بوده است؛ روز ۸ آذر ماه در زندان مرکزی اردبیل با اشکال تراشی رئیس حفاظت زندان مرکزی اردبیل (پرویز صورآذر)  به بند ۸ (قرنطینه) این زندان منتقل شد. وی در ابتدا با بسته شدن با دستبند و پابند به میله فلزی با چوب و شلاق مورد ضرب و شتم قرار گرفت. سپس توسط زندانیان عامل رئیس حفاظت زندان مورد حمله قرار گرفت. در این حمله که با جسم سخت صورت گرفته بود سر و صورتش به شدت آسیب دیده و احتمالا استخوان صورت وی (زیر چشمان) شکسته است. 
محمدصابر ملک رئیسی از همان روز اول اعلام کرد که در اعتراض به این موضوع اعتصاب غذا کرده است. بر اساس دستور مسئولین زندان مرکزی اردبیل وی  در بند ۸ (قرنطینه) که محل زندانیان معتاد به متادون و بعضا روانی است؛ محبوس بوده و به دستور موکد رییس زندان انتقال وی به بهداری قدغن است.

همبندیان این زندانی سیاسی روز گذشته در نامه سرگشاده ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر در امر ایران خانم عاصمه جهانگیر؛ آقای زید رعدالحسین کمیسر عالی حقوق بشر و عفو بین الملل در خصوص وضعیت وی ابراز نگرانی کرده و خواهان رسیدگی فوری به وضعیت او شدند. آنها در قسمتی از نامه خود نوشتند:
«وی همچنان تحت شکنجه های روحی و جسمی شدیدی به سر می برد و حال عمومی محمدصابر بخاطر عدم اعزام و اجازه درمان به بیمارستان و همچنین شکنجه توسط مسئولین زندان به سمت وخیم تر شدن پیش می رود.
 قبلا نیز شکنجه ها و برخوردهای مشابهی با زندانیان سیاسی تبعیدی یعنی “ماهر کعبی، شیراحمد شیرانی، علی پژگل، نوراحمد حسن زهی”، توسط مسئولان زندان مرکزی اردبیل صورت گرفته است».
آنها در انتها از مجامع بین المللی خواستند:
« این گونه نقض حقوق بشری رژیم ایران را علیه ی شهروندان و زندانیان سیاسی تبعیدی و اقلیت های قومی مذهبی را به شدت محکوم نمایند و از رژیم ایران بخواهند تا بیش از این به نقض حقوق بشر و سرکوب شهروندان و اقلیت های قومی مذهبی ادامه ندهند».

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اردبیل #عاصمه_جهانگیر #زندانی_سیاسی #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر