۱۳۹۷ تیر ۱۶, شنبه

تایید حکم اعدام سه جوان اهوازی در دیوان عالی کشور





هفته گذشته حكم اعدام سه جوان از فعالین عرب اهوازی در ديوان عالی كشور تاييد و به آنها ابلاغ شد.




به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ علی خسرجی ۲۵ ساله از اهالی کوی علوی اهواز؛ حسین سیلاوی ۲۹ ساله و ناصر خفاجی (مرمضی) ۳۲ ساله به اتهام شرکت در عملیات مسلحانه علیه مراکز امنیتی در اهواز به اعدام محکوم شدند.
علی خسرجی؛ حسین سیلاوی و ناصر خفاجی توسط قاضی جلیلیان به اعدام محکوم شدند و پس از درخواست تجدید نظر حکم اعدام آنها در دیوان عالی کشور تایید شد. متهمین در طول دادرسی از داشتن وکیل محروم بوده و خانواده‌های آنان از روند قانونی پرونده ایشان بی اطلاع هستند.
 مقامات امنيتی و قضائی اين سه زندانی را به هجوم به پاسگاه حميد در ۴۰ كيلومتری شهر اهواز و كلانتری ۲۳ كوی مجاهد شهر اهواز كه در ارديبهشت ماه ۹۶ رخ داده بود، متهم كرده اند. متهمین در دادگاه برخی اتهامات را رد نموده و قبول نکردند.
عدنان حردانی ۲۹ ساله از اهالی ملاشيه در جنوب غرب شهر اهواز نيز يكی از متهمین اين پرونده است كه در يورش و محاصره منطقه ملاشيه توسط نیروهای امنیتی در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ در اثر درگيری با نيروهای امنيتی و در اثر اصابت گلوله کشته شده است.
هم اکنون این سه زندانی به شدت تحت فشار قرار دارند. علی خسرجی و حسین سیلاوی در زندان شیبان محبوس هستند. اما ناصر خفاجی (مرمضی) را همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگه داشته اند. این سه زندانی تاکنون ممنوع الملاقات بوده و حتی اجازه تماس با خانواده خود را نداشته اند. بر اساس گزارش مطلعین حتی به خانواده های آنها اجازه فرستادن پول و لباس برای عزیزانشان داده نشده است. خانواده این سه زندان به شدت تحت فشار و تهدید اداره اطلاعات اهواز قرار دارند. 

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر  #اعدام  #اهواز  #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر