۱۳۹۷ تیر ۱۲, سه‌شنبه

بازداشت حدود ۱۰۰ نفر در اعتراضات سه روزه اخیر مردم خرمشهر به بی آبی



در حالیکه سایتهای داخلی و حکومتی تعداد بازداشت شدگان سه روزه اخیر در تظاهرات مردم خرمشهر را ۳۰ نفر اعلام می کنند؛ منابع محلی از بازداشت حدود ۱۰۰ نفر از مردم معترض به بی آبی در خرمشهر خبر می‌دهند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ براساس خبرهایی که شاهدین محلی داده‌اند؛ در روزهای ۱۰؛۱۱؛ و ۱۲ تیر ماه؛ نيروهای سپاه پاسدران؛ نيروی انتظامی و لباس شخصی‌ها شبانه به محله ها و منازل مردم هجوم آورده و مردم را بازداشت کرده‌اند. برخی از بازداشت شدگان از معترضينی هستند كه عليه فرماندار شعار داده بودند. نيروهای امنيتی با استفاده از مأموران لباس شخصی در بين تظاهركنندگان و تصاوير دوربين ها، جوانان و مردم معترض را شناسایی کرده و آنها را بازداشت كنند. 

یکی از جوانان خرمشهر می گويد: «تظاهرات ما بدليل وضعيت بد آب آشامیدنی بود و چندين روز در مقابل سازمان آب و فرمانداری تجمع كرديم و بغير از وعده های دروغين چيزی نصيب ما نشد. بعد از شعارهای تظاهركنندگان عليه نظام، نيروهای بسیج و سپاه و لباس شخصی ها وارد شدند و تظاهرات مسالمت آميز ما را به خشونت كشيدند. شهر را امنيتی كردند. شهر ما هم اكنون محاصره شده؛ جو خيلی متشنج است و شبانه به منازل مردم هجوم می آورند.»

یک دختر جوان از اهالی خرمشهر گفت: «اعتراض ما به بی آبی و تشنگی بود اما جواب ما را با گلوله دادند. از تمام رسانه های آزاد و با وجدان و فعالان حقوق بشر می خواهيم صدای ما را به جهانيان برسانند. ما به غير از حقوقمان چيزی نمی خواهيم. جوانان ما بيكار شدند. از بيماريهای عفونی رنج می بريم و  مردم آب ندارند. مسئولين و رسانه های نظام دروغ می گويند. تعداد زيادی از مردم را بازداشت كردند. مراكز سپاه و بسيج و بازداشتگاه های اطلاعات و نيروی انتظامی در خرمشهر و آبادان را پر كردند.»

پس از بازداشت ده‌ها معترض؛ شليك مستقيم نيروهای امنيتی به مردم و مجروح شدن شماری از تظاهركنندگان؛ رسانه های وابسته به نظام جمهوری اسلامی ايران و بعضی از مسئولين از جمله فرماندار؛ مردم معترض را «اوباش» و اعتراضات آنها را «تحريك از خارج كشور و شبكه های اجتماعی از جمله تلگرام» دانستند. در این حاکمیت هر خواسته و اعتراضی بلافاصله امنیتی شده و معترضین دستگیر می‌شوند. آب را هم در این مملکت از مردم دزدیدند و می‌گویند ساکت باشید.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر  #خرمشهر  #بازداشت #نه_به_اعدام  #آبادان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر