۱۳۹۷ تیر ۲۷, چهارشنبه

اعتصاب غذای زندانی مبتلا به سرطان قاسم آبسته در زندان رجایی شهر

زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت قاسم آبسته در اعتراض به عدم اعزامش به بیمارستان از روز سه شنبه ۲۶  تیر ماه؛ اقدام به اعتصاب غذا کرده است. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ قاسم آبسته به بیماری سرطان تیروئید مبتلاست و بر اساس گزارشهای پزشکی احتمال خفگی و مرگ وی وجود دارد. اما مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به‌عمل می آورند.
قاسم آبسته در آغاز اعتصاب غذای خود اعلام کرده است: ”هر آسیبی که  به من وارد شود و سلامتیم‌ را در مخاطره قرار دهد، مدیریت زندان غلامرضا ضیایی و قاضی ناظر بر زندان رستمی باعث و بانی آن می باشند و این   مصداق واقعی  اعدام نرم‌ است  و تا مداوا نکردن و معالجه فوری به اعتصابم ادامه میدهم‌“.

قاسم آبسته زندانی اهل سنت زندان رجایی شهر که از ۹ سال گذشته به صورت بلاتکلیف در این زندان بسر می‌برد، به سرطان تیروئید مبتلا شده است. وضعیت جسمی قاسم آبسته وخیم گزارش شده است در حدی که در تکلم و تنفس کردن دچار مشکل شده است.
سید قاسم آبسته متأهل و دارای دو فرزند است، در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد.
او هشت ماه را در این بازداشت‌گاه در سلول انفرادی به سر برد و سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه نیز در این زندان در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بود.
پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه و تهران و تحمل فشارهای شدید جسمی و روحی نخست به بند ۳۵۰ زندان اوین و پس از ۲۰ روز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ به زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
وی با اتهاماتی از قبیل “محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی” روبرو شده است، اتهامی که خود این زندانی آن را رد می کند و بر بی اساس بودن آن تاکید دارد.
آقای آبسته در خرداد ماه سال ۱۳۹۵، توسط قاضی مقیسه به اعدام محکوم شد با این‌حال دستگاه قضایی از نقض حکم بدوی و ارجاع آن به شعبه هم ارز خبر داد و علی‌رغم گذشت ۹ سال کماکان وی در حالت بلاتکلیفی بسر می‌برد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اوین #اهل_سنت #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر