۱۳۹۷ تیر ۱۱, دوشنبه

پیام زندانی سیاسی ماهر کعبی در حمایت از مردم معترض خرمشهر و آبادان


 به دنبال تظاهرات مردم خرمشهر و آبادان در اعتراض به غارت آب؛ بی آبی و شلیک به مردم در خرمشهر؛ زندانی سیاسی ماهر کعبی در پیامی از مردم معترض حمایت کرد. ماهر کعبی اهل شوش که در زندان مرکزی اردبیل در تبعید به سر می برد؛ شلیک به مردم خرمشهر را محکوم کرده و از همه مردم خوزستان خواست که به یاری یکدیگر بشتابند.



متن کامل پیام زندانی سیاسی ماهر کعبی را که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده است در زیر می خوانید:

مردم خوزستان در کنار کارون اما بی آب و تشنه کام!
نامردمان؛ پاسخ مردم تشنه خرمشهر؛ گلوله نیست.
آزادی خواستیم زندانی مان کردید؛ حقمان را خواستیم شکنجه شدیم؛ دندانهایمان را شکستید و محکوم به اعداممان کردید؛ اموالمان را به غارت بردید و گفتید که ساکت باشیم.
چگونه است که مردم ایران و بخصوص خوزستان بر روی دریایی از نفت و گاز زندگی می کنند؛‌ اما در گرسنگی و بیکاری دست و پا میزنند؟
چرا مردم در شهرهای گرم خوزستان آنهم در تابستان باید از بی آبی به خیابانها بریزند؟ جز این است که شما در ۴۰ سال حکومتتان؛ سازندگی که پیشکش؛ فقط تخریب کردید و به غارت بردید و کشتید و نابود کردید؟
زمینها؛ جنگل ها؛ دریاچه ها و همه ثروت و منابع ملی این کشور را بر باد فنا داده‌اید. کارون را خشک کردید و حال آب شیرین را نیز می دزدید و می فروشید و پولش را به جیب می زنید و پاسخ مردم تشنه را با گلوله می دهید. آیا مردمی که در گرمای ۶۰ درجه آب شور می نوشند حق اعتراض ندارند؟ آیا حق فرزندان ما آب شور است؟
شنیدن اخبار آلام و درد مردم اشک بر چشمان مان آورده است. 
من ماهر کعبی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل از مردم تشنه خرمشهر و آبادان که آب هم از آنان دریغ شده است حمایت میکنم و تیراندازی ماموران وابسته به این حاکمیت ضدمردمی به سوی مردم بی دفاع را به شدت محکوم می کنم. از عموم مردم شهرهای خوزستان تقاضا می‌کنم به یاری یکدیگر بشتابید.

ماهر کعبی 
زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل 

تیر ۹۷

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #ماهر_کعبی #خرمشهر #اهواز #تظاهرات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر