۱۳۹۷ تیر ۱۸, دوشنبه

حمله وحشیانه گارد زندان رجایی شهر به بندها و سرقت اموال زندانیان


طی شبهای گذشته مامورین گارد زندان رجایی شهر در ساعات غیراداری؛ نیمه شب و هنگام استراحت زندانیان به آنها حمله کرده و به بهانه گرفتن گوشی و اشیای ممنوع؛ اموال آنها را غارت کرده است.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ ساعت یک و نیم بامداد شنبه ۱۶ تیر ماه؛ مامورین گارد به بند ۲ این زندان یورش بردند. ساعت ۱۰ شب یکشنبه ۱۷ تیر؛ مامورین به بند ۱۰ زندان گوهردشت حمله کردند. همچنین در شبهای اخیر نیروهای گارد به بند ۳ و ۶ یورش بردند. مامورین در هجومهای شبانه اجناسی از زندانیان را که قابل دزدیدن بود به تاراج بردند.
بر اساس گزارشهای دریافتی؛ پس از حادثه قتل وحید مرادی و به بهانه جمع آوری گوشی و اشیای ممنوعه؛ گارد زندان؛ نیروهای ضد شورش؛ نیروهای وزارت و اطلاعات سپاه در ساعتهای غیر اداری و در نیمه شب به داخل بندها شبیخون می زنند و باعث ایجاد رعب و وحشت میشوند.
مامورین؛ زندانیان را با ضرب و شتم؛ توهین و ناسزا ساعتها در هواخوری نگه می دارند. وسایل زندانیان را مغول وار به تاراج برده و بقیه را می شکنند. تمامی وسایل زندانیان را زیرورو و تخریب و به اصطلاح شخم می زنند به شکلی که دیگر نمی توان بند را به شکل قبلی درآورد.
این در حالی است که مافیای بزرگ ‌مواد مخدر و رینگهای خونین توسط خود دژخیمان زندان و نهادهای امنیتی وزارت اطلاعات طراحی و برنامه ریزی شده است. 
بسیازی از قتلهایی که در داخل زندان توسط زندانیان صورت می گیرد. اما مسئولین حفاظتی و امنیتی زندان در پشت پرده آن قرار دارند و توسط مسئولین اطلاعاتی سپاه و وزارت طراحی شده است. 
واقعیت تلخ اینست که زندانها تبدیل به منجلاب و باتلاقی برای از بین بردن زندانیان توسط باندها و مافیای بزرگ مواد مخدر مسئولین زندان گشته است.

اینگونه حملات غیرقانونی؛ غیراخلاقی و غیرانسانی است. زندانیان زندان گوهردشت از همه نهادهای حقوق بشری؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل؛ عفو بین الملل و تمام ارگانها و سازمانهای حقوق بشری درخواست نموده‌اند که برای جلوگیری از این جنایات و‌ اقدامات وحشیانه و ضدبشری اقدامات لازم و فوری را به عمل آورند تا تعداد کشته های احتمالی قتلهای طراحی شده عوامل زندان؛ بیشتر نشود. 
به گفته زندانیان این یک سناریو و برنامه از پیش تعیین شده برای قتل وکشتار زندانیان؛ ضرب و شتم آنان توسط نیروهای امنیتی؛ گارد و نیروهای ضدشورش است که بهانه ای برای رسیدن به اهداف شوم خود علیه زندانیان در دست داشته باشند.

 اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #رجایی_شهر #زندان #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر