۱۳۹۷ مرداد ۹, سه‌شنبه

اعتصاب غذای جمعی زینب جلالیان به همراه ۹ زندانی عادی دیگر در زندان خوی

زندانی سیاسی زینب جلالیان به همراه ۹ تن از زنان زندانی عادی دیگر از روز دوشنبه ۸ مرداد دست به اعتصاب غذا زدند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز دوشنبه هشتم مرداد ماه ۹۷زندانی سیاسی زینب جلالیان به همراه ۹زندانی با جرائم عادی در اعتراض به محرومیتشان از ملاقات هفتگی و امکانات اولیه زندان اقدام به اعتصاب غذا کردند.

در روزهای گذشته به دنبال بازرسی از اتاق این زندانیان یک گوشی موبایل توسط مأموران زندان کشف و ضبط‌شده است.
مأمور حفاظت زندان با تشکیل پرونده برای زینب جلالیان و نه زندانی دیگر این اتاق، چند بار اقدام به بازجویی از آنان کرده است. روز یکشنبه هفتم مردادماه، بعد از احضار مجدد این زندانیان، به آنان اعلام شد تا زمانی که صاحب موبایل مشخص نشود، تمامی۱۰ زندانی اتاق یک بندزنان، از همه امکانات اولیه زندان همچون خرید میوه و خوراکی از فروشگاه زندان، کتابخانه،… و همچنین ملاقات هفتگی محروم خواهند بود.
در اعتراض به این محرومیت‌ها از صبح روز دوشنبه ۸ مرداد، زینب جلالیان و نه زندانی دیگر این اتاق اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند و در نامه اعتصاب خویش به مسئولین زندان اعلام کرده‌اند تا زمانی که این محرومیت‌ها برطرف نشود آنها به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
لازم به ذکر است پیش‌تر در شهریورماه سال گذشته نیز زینب جلالیان به دلیل اعتراض به استعمال مواد مخدر در این بند از سوی مسئولین زندان به مدت چند ماه ممنوع‌الملاقات شده بود.
بندزنان زندان خوی دارای ۳ اتاق است و آمار این بند ۳۸ زندانی است. همچنین ۱۵ زندانی این بند به دلیل عدم وجود تخت به‌صورت کف‌خواب در راهروی این بند بسر می‌برند.

زینب جلالیان زندانی سیاسی که در زندان خوی محبوس است یازدهمین سال حبس خود را پشت سر می‌گذراند. زینب جلالیان اهل شهرستان ماکو؛ در اسفندماه سال ٨٦ و در شهر کرمانشاه بازداشت شد. دستگاه قضایی ایران او را به اتهام محاربه و عضویت در یکی از احزاب کُردی ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم کرد.
وی از بیماری ناخنک چشم، تب برفکی و عفونت شدید رنج می‌برد و تاکنون از معالجه پزشکی محروم بوده و به همین دلیل مدتی طولانی در اعتصاب داروست.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعتصاب_غذا #خوی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر