۱۳۹۷ تیر ۲۳, شنبه

فشار بر رامین حسین پناهی برای مصاحبه در مقابل دوربین

هیئتی از ماموران اطلاعاتی و امنیتی از تهران به سنندج رفته و با احضار زندانی سیاسی رامین حسین پناهی او را برای مصاحبه در مقابل دوربین؛ تحت فشار قرار داده اند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ اواخر هفته گذشته هیئتی از قوه قضاییه از تهران به سنندج رفته و در زندان سنندج رامین حسین پناهی را احضار کردند. آنها از رامین حسین پناهی خواستند تا در مقابل دوربین حاضر شده و شکنجه خود در زندان را تکذیب کند. علیرغم اینکه این زندانی در معرض اعدام قریب الوقوع قرار دارد؛ اما در مقابل این خواسته قوه قضاییه تسلیم نشده و آن را قبول نکرده است.
 رامین حسین پناهی روز جمعه ۲ تیر ماه ۹۶ به ضرب گلوله نیروهای سپاه پاسداران زخمی و سپس بازداشت شد. ماموران سپاه مدعی شدند که وی با آن‌ها درگیری مسلحانه داشته است، ولی خانواده این زندانی موضوع درگیری مسلحانه را رد می‌کنند.
دادگاه رامین حسین پناهی روز ۲۵ دی ماه۹۶ برگزار شد و در‌‌ همان نخستین جلسه وی به اتهام «بغی، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله» به اعدام محکوم گردید. حکم اعدام وی روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری، در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تأیید شد.
زندانی سیاسی رامین حسین پناهی در روز ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۷ جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد. اجرای حکم اعدام وی روز ۱۲ اردیبهشت ماه؛ پس از فشارهای بین المللی متوقف شد.  

خبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر  #لغو_اعدام #نه_به_اعدام #رامین_حسین_پناهی
#نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر