۱۳۹۷ تیر ۲۱, پنجشنبه

جلوگیری از آزادی علی معزی با گذشت یک ماه از خاتمه محکومیت

دوران محکومیت علی معزی، زندانی سیاسی و بیمار محبوس در زندان تهران بزرگ اوایل خردادماه سال جاری به پایان رسیده، اما پس از گذشت حدود یک ماه از پایان دوران محکومیت همچنان از آزادی وی ممانعت به عمل می آید. این زندانی سیاسی از تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می‌برد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ علی معزی خردادماه سال گذشته قرار بود با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شود ولی در پی تشکیل پرونده جدی در دوران حبس با اتهام “تبلیغ علیه نظام” مواجه شد و به یک سال حبس دیگر محکوم شد.
حبس آقای معزی خردادماه امسال به پایان می رسید با اینحال او همچنان در زندان به سر می برد.
علیرغم پیگیری‌های خانواده و وکیل آقای معزی، پس از گذشت یک ماه از پایان دوران محکومیت ایشان، هنوز خبری از آزادی این زندانی نیست و بدون اینکه اتهام جدیدی به ایشان وارد شده باشد با وجود شرایط نامناسب جسمی و بیماری در ناحیه روده، مثانه، کلیه و پروستات، کماکان در زندان تهران بزرگ هستند. به دلیل اینکه آقای معزی پیش از بازداشت تحت عمل جراحی مثانه قرار گرفته بود و زندان تهران بزرگ امکانات پزشکی و پزشک خوبی نداشت وضعیت جسمی و بیماری وی بدتر شده است اما با این حال از آزادی و حتی از اعزام ایشان به بیمارستان نیز جلوگیری می‌شود.
 علی معزی زندانی سیاسی که شهریورماه ۱۳۹۵، در پی اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی، از زندان اوین به طور تنبیهی به زندانی رجایی شهر منتقل شده بود، در پی تشکیل پرونده جدید، دی ماه ۱۳۹۵، در سالن ملاقات زندان رجایی شهر کرج توسط ماموران قضایی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #زندان #تهران_بزرگ #بیماری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر