۱۳۹۷ مرداد ۲, سه‌شنبه

ارژنگ داوودی همچنان در سلول انفرادی محروم از تماس و ملاقات

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در سلول انفرادی زندان مرکزی زاهدان محبوس و از اولیه ترین حقوق خود محروم است.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به دنبال سه ماه بی‌خبری از وضعیت زندانی سیاسی ارژنگ داوودی؛ خبرهای موثق حاکی است که این زندانی سالخورده همچنان در سلول انفرادی در زندان زاهدان محبوس است. 
بر اساس گزارش یک منبع موثق از درون زندان؛ ارژنگ داوودی را با وجود انواع بیماری‌ها از جمله دیابت و ناراحتی قلبی؛ ماه‌هاست که به سلول انفرادی منتقل کرده و وی را از اولیه ترین حقوق هر زندانی مانند تماس و ملاقات با خانواده‌اش محروم کرده‌اند.
ماموران این زندان؛ ارژنگ داوودی را به دستور رییس زندان؛ به بهانه‌های مختلف مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند. ارژنگ داوودی متولد ۱۳۳۲ در شهرستان ایذه تحصیل‌کرده دانشگاه تگزاس می‌باشد. این زندانی سیاسی از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زندان‌های مختلف ایران محبوس بوده است.
ارژنگ داوودی در سال گذشته از زندان رجایی شهر به زندان زابل و سپس به زندان مرکزی زاهدان تبعید شد. آقای داوودی؛ از ۱۲ اسفند ماه سال۱۳۹۶ در قرنطینه زندان زاهدان در اعتصاب غذا بود و درباره علت اعتصاب غذایش گفته بود: « اعتصاب غذای اینجانب صرفا برای برخورداری از کمی هوا و کمی آفتاب است که به طرزی غیرانسانی از تاریخ ۴ مرداد ۹۶ تاکنون در زندانهای زابل و زاهدان از من سلب گردیده است.»
ارژنگ داوودی به بیماریهای قند و چربی خون و ناراحتی قلبی مبتلا است. 
آقای داوودی در آخرین پیام خود از کم‌سو بودن چشمانش و محروم بودن از حداقل امکانات خبر داده و چنین گفته بود: «از تاریخ ۱۶دی ۹۶در پی انتقال مجدد به زندان زاهدان دچار عوارض سوء بسیار حاد و وخیم شدم. زیرا که در دخمه‌ای کوچک تحت عنوان سلول انفرادی شماره ۲در قرنطینه زندان نگهداری می‌شوم و از حق ملاقات؛ تلفن و ارتباط با سایر زندانیان: هواخوری؛ پیاده روی؛ مطالعه کتاب؛ تلویزیون؛ امکان تهیه دارو و غذای متناسب با بیماریها و ...  محروم هستم».

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زابل #اعتصاب_غذا #زاهدان #ارژنگ_داوودی #زاهدان #قرنطینه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر