۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

مختصری درباره بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز

بسیاری از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر مردم در شهرهای جنوبی کشور از جمله اهواز به بازداشتگاه اطلاعات اهواز منتقل شده و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته‌اند. بر اساس گزارشهای دریافتی از درون زندان؛ فعالین حقوق بشری و خانواده‌های بازداشت شدگان؛ گزارشی در خصوص بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز؛ توسط همکاران ما در کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام تنظیم شده است. 



بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز موسوم به بازداشتگاه شهید رجایی یک بازداشتگاه فوق امنیتی و سری است که در میدان چهارشیر؛ پشت بیمارستان ابوذر قرار دارد. 
این بازداشتگاه مربوط به اداره اطلاعات اهواز بوده و زندانیان سیاسی را در آن نگهداری می‌کنند. این محل چند ورودی دارد. یک راه ورودی آن از طرف فلکه چهارشیر است که تابلو بسیج بر روی آن نصب شده است. راه ورودی دیگر از طرف ساختمان سپاه اهواز است. 
این بازداشتگاه از ۲ سالن عمومی و چندین سلول انفرادی تشکیل شده است. بسیاری از فعالین سیاسی و بازداشت شدگان پس از دستگیری توسط مامورین اطلاعات به این مکان منتقل شده و تحت بازجویی قرار و شکنجه می‌گیرند.
علاوه بر بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز که در فلکه چهارشیر قرار دارد؛ بازداشتگاههای دیگری نیز در اهواز وجود دارند که یکی از آنها در خیابان گلستان است.
ولی اکثر بازداشت شدگان شهر اهواز به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده پس از بازجویی چند ماهه به زندان منتقل می شوند.
یک مرد عرب از اهالی اهواز که در سالهای گذشته راننده بولدوزر بوده است؛ می‌گوید در محوطه بازداشتگاه اطلاعات اهواز در ۵۰۰ متری فلکه چهارشیر؛ در سال ۶۷ گودال های بزرگی حفر و جنازه هایی به صورت جمعی دفن شده‌اند که مربوط به زندانیان سیاسی قتل عام شده در کشتار تابستان سال ۱۳۶۷ است. این پیرمرد که راننده بولدوزر بوده؛ چند بار برای پوشاندن و اختفای این گودالها به کار گرفته شده و شاهد دفن جمعی پیکرها بوده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بازداشتگاه #اطلاعات #زندان #اهواز  #کلینیک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر