۱۳۹۷ تیر ۲۹, جمعه

دادن قرصهای مواد مخدر به زندانی بیمار علیرضا وارسته

 مسئولین زندان کاشان به زندانی سیاسی بیمار علیرضا وارسته به جای داروهایی که پزشک تجویز کرده است؛ قرصهای مخدر داده و وی را به بند زندانیان متادونی منتقل کرده‌اند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس اخبار رسیده؛ پزشکان متخصص برای علیرضا وارسته که به بیماری حادی مبتلاست؛ داروهایی تجویز کرده‌اند که توسط خانواده‌اش تهیه و به کارگزاران و عوامل زندان کاشان تحویل داده شده است. 
اما به دستور بازجویان اطلاعات؛ قرصهای مواد مخدر به وی داده می‌شود. علیرضا وارسته پس از اطلاع از اقدام ضدانسانی بازجویان و شکنجه‌گران از مصرف این داروها خودداری کرده است.
همچنین اخیرا این زندانی سیاسی را به بند زندانیان متادونی و معتاد منتقل کرده‌اند. شرایط بهداشتی این بند فاجعه‌بار است و بوی تعفن در همه جای بند پیچیده است. این زندانی با وجود ابتلا به بیماری هم اکنون تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دارد.
بر اساس گزارش دیگری؛ پرونده زندانی سیاسی علیرضا وارسته به دادگاه تجدید نظر ارجاع و اتهامات سنگین و بی‌پایه و اساس بر علیه وی نقض شده است. بر اساس حکم این دادگاه محکومیت وی به ۲سال تغییر یافته است.
علیرضا وارسته؛ دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه تربیت معلم کاشان و دانشجوی اخراجی دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج بوده است.
وی روز ۸  آبان ۱۳۹۶، به دلیل ارتباط با خانواده‌های زندانیان سیاسی  قتل عام شده در سال۱۳۶۷؛ در منزل شخصی پدرش بازداشت شد. روز ۲۵ بهمن ماه؛ پرونده وی به دادگاه رفت و توسط دادگاه انقلاب کاشان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. ۱۰ سال حکم وی بر اساس اتهامات توهین به خامنه ای؛ تبلیغ علیه نظام؛ ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران و جاسوسی صادر شد که بر اساس رأی دادگاه تجدید نظر به ۲ سال تغییر یافته است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #علیرضا_وارسته #بازداشت #کاشان #دانشجو #اطلاعات #بیماری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر