۱۳۹۷ مرداد ۲۴, چهارشنبه

آخرین وضعیت احمد کعبی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان کرمان

زندانی سیاسی احمد کعبی ۶ و نیم سال است که با بیماری های ستون فقرات و سوءتغذیه در زندان کرمان با آزار و اذیت مسئولان زندان مواجه است.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ احمد کعبی؛ فرزند رحیم؛ مجرد؛ متولد ۱۳۶۹؛ ساکن خوزستان؛ از اهالی محله احمدآباد شهر شوش می باشد. 
نامبرده یکی از فعالان مدنی اهواز است که طی اعتراضات مردمی در زمستان ۱۳۹۰توسط ماموران امنیتی به اتهام فعالیت علیه نظام دستگیر و بلافاصله به اداره اطلاعات اهواز منتقل گردید. این زندانی سیاسی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت که تا الان نیز از آنها رنج می برد. از نمونه های عینی و بارز این شکنجه ها می توان به ساییدگی شدید تعدادی از مهره‌های ستون فقرات وی؛ در رفتگی یکی از مهره های کمر و نیز بیماریهای سوءتغذیه اشاره کرد که او را با دردهای شدید مواجه ساخته است. 
احمد کعبی پس از تحمل سه ماه شکنجه سلول‌های بازداشتگاه اطلاعات اهواز به زندان منتقل شد و طی یک دادگاه فرمایشی و فاقد صلاحیت محکوم به ۱۵ سال حبس و تبعید به زندان کرمان شد که هم‌اکنون نیز در آن زندان محبوس است.
در هفته اخیر پس از پیگیری های فراوان؛ سرانجام خانواده احمد کعبی توانستند پس از شش سال و نیم؛ اجازه ۱۵ روز مرخصی استعلاجی برای درمان بیماری‌های وی بگیرند. اما قاضی دادیار زندان اعمال نفوذ کرده و ۱۵ روز را به ۱۰روز تقلیل داد. 
در زمان مرخصی استعلاجی با وجود اینکه پزشک متخصص جهت درمان بیماری ستون فقرات احمد کعبی یک دوره درمانی تجویز کرد؛ اما مسئولان زندان کرمان وی را به زندان برگرداندند و احمد کعبی نتوانست دوره درمان خود را به طور کامل سپری نماید. وی در همین مدت مرخصی نیز با اذیت و آزارهای فراوان روبرو بود.
همچنین در زندان کرمان به دستور مسئولان اطلاعات احمد کعبی را به بند زندانیان بیمار روانی و متادونی منتقل کرده‌اند و با مجوز مسئولان زندان اقدامات ایذائی علیه وی توسط برخی زندانیان جرائم خطرناک صورت می گیرد. 
برادر این زندانی سیاسی ماهر کعبی نیز در زندان مرکزی اردبیل در تبعید به سر می‌برد.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اهواز  #زندان  #کرمان #تبعید #خانواده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر