۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

آزادی یک زندانی پس از ۱۰ سال حبس به جرم عکاسی از محل دفن قربانیان کشتار سال۶۷

جعفر اقدامی (شاهین) در ۲۹ سالگی بازداشت و در آستانه چهل سالگی از زندان آزاد شد. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام٬ جعفراقدامی که از سال ۸۷ به اتهام حضور و عکاسی در مراسمی در خاوران محل دفن قربانیان کشتار در تابستان سال ۶۷ بازداشت و زندانی بود، روز دوشنبه ۲۲ مرداد پس از ده سال و با پایان حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

جعفر اقدامی از سال ۷۸ تاکنون بارها بازداشت شده و به مدت ۱۶ سال از عمرش را در زندان‌های مختلف محبوس بوده است وی که متولد دی ماه ۱۳۵۷ است، برای بار نخست در جریان اعتراضات کوی دانشگاه تهران بازداشت شد و یک ماه در زیر زمین ساختمان ژاندارمری الغدیر نگه‌داری شد. او بعدا به قید وثیقه آزاد شد.
بار دیگر او در سال ۸۰ بازداشت شد و پس از ۶ سال حبس در سال ۸۶ آزاد شد که به فاصله چند ماه بعد به خاطر حضور در خاوران مجددا در سال ۸۷ بازداشت شد.

آقای جعفر اقدامی با نوشتن نامه ای از زندان گفته بود : مرا تهدید کردند که اگر همکاری نکنی نامزدت را دستگیر می کنیم و به نامزدم نیز تلفنی گفته بودند که از من جدا شود، برای توهین و تحقیر یکبار هم به دست و پایم دست بند زده و موهای سرم را تراشیدند. اما من هیچ گاه اتهاماتی که به من نسبت می دادند را نپذیرفتم ”.

جعفر اقدامی در سال ۸۹ در شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب توسط قاضی کاکاوند محاکمه و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما پس از اعتراض به رأی شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب، دادگاه تجدید نظر با اعلام نقص پرونده جعفر اقدامی، از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خواست که به این پرونده رسیدگی کند. قاضی مقیسه با افزایش میزان مجازات، حکم ده سال زندان را برایش صادر کرد. بنا بر نوشته‌ای از جعفر اقدامی، قاضی مقیسه در پاسخ به اظهارات خانم هوشه وکیل مدافع پرونده، گفته است «من می‌گویم محارب است و بر این اساس حکم می‌دهم. شما استدلال و دلایلتان را ببرید دادگاه تجدید نظر مطرح کنید».
جعفر اقدامی تاکید می‌کند که «دادگاه مذکور ۷ دقیقه بیش‌تر طول نکشید و در طول دادگاه نیز آقای مقیسه‌ای چندین بار به من توهین کردند»

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان #رجایی_شهر  #قتل_عام۶۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر