۱۳۹۷ مرداد ۲۹, دوشنبه

اقدام به خودسوزی دسته‌جمعی کارگران شرکت نیشکر هفت‌ تپه و ضرب و شتم آنان توسط یگان ویژه

در دومین روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، تعدادی از کارگران اقدام به خودسوزی دسته‌جمعی کردند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام در دومین روز اعتصاب کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، حوالی ساعت ۱۱صبح روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۹۷ در حالیکه آنان در مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع زده بودند به طور ناگهانی با حمله نیروهای یگان ویژه به کارخانه خوراک دام مواجه شدند.
بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،روز گذشته همزمان با دومین روز اعتصاب متحدانه کارگران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت، تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام که در ۲۸تیر ماه سال جاری(۹۷) همراه با حدود ۳۰نفر از همکارانشان اخراج شده بودند به این بخش مراجعه میکنند.

این کارگران که خواهان بازگشت بکار بودند بدنبال درگیری لفظی با مدیر این مجموعه به نام غفاری، با ریختن بنزین بر سر و روی خود اقدام به خودسوزی میکنند اما با دخالت کارگران شاغل حاضر در محل موفق به خودسوزی نمیشوند.

در همین حین که کارگران حاضر در محل مشغول تیمار همکاران خود بودند غفاری به جای آنکه جلوی فاجعه بیشتر را بگیرد با یگان ویژه تماس گرفته و آنان را به محل گسیل داشت و این نیروها با باتوم و گاز اشک آور، گاز فلفل و پنجه بوکس بطور وحشیانه ای کارگران اخراجی حاضر در محل را مورد حمله قرار داده و با ضرب و جرح شدید آنان، در حالیکه یکی از کارگران مجروح باردیگر دست به خودسوزی زده بود پنج کارگر را دستگیر و به دادگستری شوش انتقال دادند. اسامی کارگران دستگیر شده به شرح زیر است:

۱- کریم آل کثیر ۲- علی آل کثیر ۳- یحیی سعدی ۴- حمزه آل کثیر ۵- فارس سعدی

این پنج کارگر بازداشتی پس از چند ساعت در نتیجه مذاکراتی که نماینده های کارگران هفت تپه در دادگستری شوش انجام دادند در حالیکه با اتهام اخلال در نظم برایشان پرونده قضائی تشکیل شد با قرار فیش حقوقی آزاد شدند.

اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از روز شنبه ۲۷ مرداد ماه بدنبال آن آغاز شد که در چند روز گذشته با مراجعه تعدادی از آنان به سازمان تامین اجتماعی برای تمدید دفترچه درمانی، کارگران متوجه شدند که به جای شرکت نیشکر هفت تپه به عنوان کارفرما، اسم شرکت هور آذر خوزستان به عنوان کارفرما درج شده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر  #اعدام  #شوش #کارگر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر