۱۳۹۷ مرداد ۱۱, پنجشنبه

نامق دلدل در زندان رجایی‌شهر اعتصاب غذا کرد

 زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت نامق دلدل؛ در زندان رجایی‌شهر (گوهردشت کرج) اقدام به اعتصاب غذا کرد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ اعتراض وی به عدم‌پیگیری‌های درمانی خود و سایر زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت؛ نقض حقوق زندانیان؛ پاسخگو نبودن مسئولین زندان به خواسته‌ها و حقوق اولیة زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی‌شهر می باشد. 
نامق دلدل از روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
او که هم اکنون در زندان رجایی شهر محبوس است؛ بارها با مکاتبه و حضوری خواستار مداوا و درمان و یا مرخصی استعلاجی جهت درمان شده است. اما به هیچکدام از خواسته های او توجه و اعتنایی نشده و کماکان‌چند سال است که از درد در ناحیه کمر و لگن رنج می‌برد .
وی برای بار دوم‌ است که به اتهام فعالیت‌های سیاسی، مذهبی به زندان افتاده و پنجمین سال دوره دوم دستگیری خود را در زندان سپری می‌کند .
نامق دلدل اولین بار در ۱۲ مهر ماه سال ۸۹ دستگیر و به سه سال و سه ماه محکوم شد. او که در دوران بازداشت‌ خود در بازداشتگاه اطلاعات به شدت مورد انواع شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفت که شکنجه ها منجر به آسیب شدید از ناحیه کمر و لگن گشته و از شدت درد رنج می‌برد . 
هنوز ۵ ماه از آزادی وی نگذشته بود که برای بار دوم در ۲۹ فروردین سال ۹۳ دستگیر و در دادگاه اولیه به ۱۰ سال حبس غیر قطعی و در دادگاه تجدید نظر با ادغام سه حکم‌مختلف به ۶ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. 

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #کرج #اعتصاب_غذا #رجایی_شهر #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر