۱۳۹۷ شهریور ۵, دوشنبه

وخامت حال ۵ زندانی اعتصابی در زندان رجایی شهر در سلول انفرادی


۵ زندانی عادی محبوس در بند ۳ این زندان؛ روز دوشنبه پنجم شهریور ماه؛ که در نهمین روز اعتصاب غذای خود در سلول انفرادی بسر می برند؛ در وضعیت وخیمی قرار دارند.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ وریا ساعد موچشمی؛ حسین اسماعیلی ؛ سعید مرادپور؛ مجتبی کونانی و علیرضا کونانی  از روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه؛ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به انفرادی فرستاده شدند. این زندانیان از افت زیاد فشار خون و بی حالی و دردهای مختلف رنج می برند. اما ماموران زندان به آنها که در وضعیت اورژانس هستند هیچگونه رسیدگی نمی‌کنند. 
روز شنبه ۳ شهریور وریا ساعد موچشی؛ بر اثر افت فشار ناگهانی در سلول بیهوش شد که به بهداری منتقل گردید.
وریا ساعد موچشمی که کودک مجرم بوده است؛ چندی قبل طی نامه ای به شرحی از ۲۱ سال زندان و شکنجه خود پرداخت که به خاطر جرمی که در آن نقشی نداشته و برغم سن کمی که داشته همچنان در زندان بسر می برد. ۴ زندانی دیگر که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند همگی به دلیل پرونده یی در بازداشت هستند که نقشی در آن نداشتند بلکه قتل مربوط به کسانی دیگر بوده که متواری شدند و این افراد به عنوان گروگان نگه داشته شدند. 
نظام دادرسی ناعادلانه سیستم قضایی و حکم ضدانسانی قصاص در ایران به صورت ابزاری در دست کارگزاران زندان و دادگاهها برای کشتار جوانان استفاده می شود.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعتصاب_غذا #رجایی_شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر