۱۳۹۷ شهریور ۷, چهارشنبه

تکمیلی حمله با گاز اشک آور به دراویش زندانی در زندان تهران بزرگ

 به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ خبرهای تکمیلی رسیده از زندان تهران بزرگ حاکی است که نیروهای گارد ضدشورش در زندان در حمله‌ای که امروز به زندانیان دراویش کردند؛ از گاز اشک آور استفاده نمودند.



لازم به یاد آوری است که دراویش زندانی در زندان تهران بزرگ از خرداد ماه سال جاری؛ مدت سه ماه است که در اعتراض به ضرب و شتم دراویش زن در تحصن هستند و امروز متعاقب بازدید محبی رئیس جنایتکار سازمان زندانها از این زندان، این زندانیان با حمله وحشیانه گارد همراه با ضرب و شتم و شلیک گاز اشک آور مواجه شدند.
در ادامه‌ی درگیری امروز صبح چهارشنبه ۷ شهریور ماه؛ نیروهای گارد زندان تهران بزرگ با درویشان متحصن در تیپ ۳ این زندان، تمامی درویشان متحصن پس از سرکوب با گاز اشک‌آور و شوکر و باتوم به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.
زندانیان زیادی بر اثر حمله؛ اعمال خشونت و استفاده از گاز اشک آور به شدت مجروح شده اند.
بر اساس گزارشهای جدیدتر دراویش زندانی در تیپ های ۲ و ۴ این زندان؛ در اعتراض به این حمله نیز دست به تحصن زدند و حمایت خود را از محصنین سرکوب شده در تیپ ۳ اعلام کردند. اعتراض درویشان زندانی در تیپ‌های ۲ و ۴ زندان تهران بزرگ با واکنش شدید مسئولان زندان مواجه شده و نیروهای گارد زندان برای سرکوب درویشان زندانی این دو تیپ به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. خبرها همچنین حاکی از پیاده‌سازی نیروهای گارد در محوطه بیرونی زندان تهران بزرگ است.‌اند.
درویشان متحصن که اینک به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند خواسته‌شان را از این تحصن، آزادی زنان درویش از زندان قرچک اعلام کرده بودند.

 اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #تهران_بزرگ #زندان #گارد  #دراویش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر