۱۳۹۷ شهریور ۶, سه‌شنبه

بازداشتهای گسترده در مرداد ماه در حمیدیه اهواز انتقال بازداشت‌شدگان اهواز به زندان شیبان

سه تن از جوانان عرب اهوازی که در روز ۵ مرداد بازداشت شده بودند؛ در روزهای گذشته به زندان مرکزی اهواز (شیبان اهواز) منتقل شدند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ سیدعلی موسوی ۲۷ ساله؛ محمد سواری ۱۸ ساله و رضا سواری از اهالی کوی علوی اهواز به اتهام آتش زدن شعب بانک توسط قرارگاه موسوم به ابوالفضل العباس بازداشت شدند. این جوانان اتهام فوق را قبول نداشته و آن را رد کرده اند. بازداشت شدگان که از طرفداران تیم فولاد اهواز هستند؛ از تشویق کنندگان پرشور این تیم به زبان و لباس عربی در ورزشگاه الغدیر بوده اند.
از ابتدای مرداد ماه؛ تعداد زیادی از شهروندان حمیدیه توسط اطلاعات سپاه (قرارگاه ابوالفضل العباس) و اداره اطلاعات دستگیر شده اند. شماری از آنان با وثیقه آزاد و تعدادی دیگر همچنان در بازداشت هستند. اما از اینکه چرا اطلاعات اهواز اقدام به بازداشت جوانان این شهر کرده است؛ اطلاعی در دست نیست.
گزارش دیگری حاکی از بازداشت تعدادی از فعالان مدنی در شهر حمیدیه اهواز است. روز دوشنبه ۵ شهریور ماه؛ حسن بیت سعید ۲۶ ساله؛ علی مزرعه ۲۷ ساله فرزند یوسف و تعدادی دیگر از جوانان این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از علت دستگیری آنها اطلاعی در دست نیست. 

 اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اهواز #حمیدیه #بازداشت_شدگان #زندان_شیبان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر