۱۳۹۷ مرداد ۱۵, دوشنبه

معرفی یکی از عاملان قتل عام در تابستان خونین ۶۷ در زندان تبریز

معرفی یکی از عاملان قتل عام در تابستان خونین ۶۷ در زندان تبریز

محمدعلی نصرتی زگلوجه یکی از شکنجه گران و قاتلان زندانیان سیاسی در زندان تبریز بود. زندان تبریز یکی از زندان‌هایی است که جلادان نظام ولایت فقیه با شدت غیر قابل باوری زندانیان سیاسی را در آن شکنجه کرده‌اند. بعد هم مرتکبان همان جنایات به پست و مقام‌های بالای اداری و نظامی رسیده‌اند. در اینجا به یک نمونه از این ارتقاء درجه‌ها پس از اعمال ضدانسانی اشاره می‌کنیم.


پاسدار محمدعلی نصرتی زگلوجه از سال۱۳۶۳تا ۱۳۶۷ رئیس زندان تبریز بود. او پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ لات و لومپنی سرشناس و به قمه کشی و باجگیری مشهور بود.
به گفته شاهدان، مأموران و مسئولان زندان تبریز همگی از ارذال و لاتها و لومپنهای شناخته شده نظیر جعفر مسگرزاده قره باغی(معروف به گن جعفر) بودند. یکی از این مأموران پاسدار محمدعلی نصرتی می‌باشد که با هر جنایتی پست و مقامش بالاتر می‌رفت.
محمدعلی نصرتی در سال ۱۳۶۰ یک روز در خیابان یکی از هواداران چریکهای فدایی خلق، به نام کمال کیانفر لیقوان، را که در حال فروش نشریه بود با کلت خود می‌کشد! پس از آن با تشویق مقامات بالاتر مسئول بازرسی کمیته‌های انقلاب آن زمان می‌شود و در زندان نیز پست قابل توجهی می‌گیرد. او بعد از خرداد۱۳۶۰ نیز یکی از دست اندرکاران کشتار زندانیان سیاسی بود. در سال۶۳ رئیس زندان تبریز می‌شود. سرانجام زمان قتل عام سال۶۷ فرا می‌رسد. او نقش بسیار فعالی در کشتار زندانیان اسیر داشت.
در گزارش مستندی، آمده است: «در شبی که بسیاری از زندانیان سیاسی و حتی کسانی که زمان محکومیت آنها به پایان رسیده بود، محمدعلی نصرتی فرمان داد نجارخانه زندان را آب و جارو کردند. کتش را مانند شنل روی دوشش انداخت و پاشنه‌های کفش‌هایش را خواباند و در نجارخانه روی یک مبل راحتی نشست و پا روی پا انداخت. در کنارش میزی بود پر از تخمة آفتابگردان و نخود و کشمش و تنقلات دیگر و یک قوری بزرگ چای. محمدعلی نصرتی در حالی که تخمه می‌شکست فرمان مسابقه طناب کشی مرگباری را به جلادان زندان داد! مأموران ولایت فقیه، طناب را حلقه می‌کردند و به گردن زندانی محکوم به اعدام می‌انداختند و سپس یک گروه از سوی راست و گروه دیگر از سوی چپ طناب را می‌کشیدند. پس از این که زندانی در این طناب کشی خفه می‌شد…. محمدعلی نصرتی در حالی که قهقهه می‌زد و می‌خندید فرمان می‌داد که زندانی دیگر را بیاورند و به این ترتیب ده‌ها زندانی با روش رذیلانه رئیس زندان تبریز در تابستان ۶۷ اعدام شدند».
او که همیشه می‌گفت آدم کشتن برایش از کشتن مگس آسان تر است بعد از این همه جنایت ارتقا درجه می‌یابد. سرتیپ سپاه می‌شود و مدتی بر کرسی فرماندهی نیروهای انتظامی استان آذربایجان غربی تکیه می‌زند و مدتی هم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی می‌شود.
در حاکمیت ننگین ولایت فقیه؛ فرماندهان؛‌ روسا؛ وزیران کابینه های مختلف؛‌ رییس جمهور و شخص خامنه‌ای بر کرسی های خون تکیه زده و همه آنها دست در خون فرزندان ملت ایران دارند.
روزی نه چندان دور؛ تاریخ ایران درباره این جنایت بزرگ قضاوت خواهد کرد و این جانیان به دست عدالت سپرده خواهند شد. ضمیر تاریخی هیچ ملتی چنین جنایاتی را فراموش نخواهد کرد و پرونده این قتل عام هولناک در برابر انظار گشوده خواهد شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #قتل_عام_۶۷  #نه_به_اعدام #مرداد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر