۱۳۹۷ شهریور ۹, جمعه

تایید ابتلای زندانی سیاسی آرش صادقی به سرطان

آرش صادقی به سرطان کندروسارکم در ناحیه بازو و ترقوه مبتلا شده است.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز شنبه ۳ شهریور ماه؛ آرش صادقی به بیمارستان اعزام و از وی اسکن مغز گرفته شده و جواب بیوبسی کندروسارکم اعلام شد. روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه ۹۷؛ سرطان زندانی سیاسی آرش صادقی توسط پزشکان تایید شد.
قرار است هفته آینده نیز آرش صادقی جهت آزمایش های پیش از عمل به بیمارستان منتقل شده و سپس زمان عمل جراحی توسط پزشک مشخص شود. پزشکان معالج در فوریت این عمل جراحی به مسئولان زندان رجایی شهر هشدار داده اند. کندروسارکوم Chondrosarcoma یک تومور بدخیم یا سرطان بدخیم استخوان است که جنس سلول های سازنده آن از غضروف است.
آرش صادقی در بازداشت سال ۸۹ توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات به شدت مورد ضرب و شتم با باتوم قرار گرفت. در اطلاعات برای اعتراف به مرگ طبیعی مادرش مورد شکنجه قرار گرفته و مامورین اطلاعات دستش را شکستند. وی پس از آزادی در رابطه با وضعیت دستش در حال پیگیری برای درمان دستش بود. ولی حین دستگیری بعدی همه مدارک پزشکی وی اعم از عکس و ام‌آرآی توسط مامورین اطلاعات‌سپاه ربوده شد. 
با وجود تهدید ابتلاء وی به سرطان؛ مسئولان زندان در رابطه با وضعیت وی هیچ عکس العملی نداشته و با عدم رسیدگی پزشکی فشار روی وی را بیشتر کردند.
آرش صادقی از طرف دادگاه انقلاب با اتهام هایی از قبیل ارتباط با سازمان مجاهدین خلق؛ ارتباط با پژاک؛ حمایت از بهاییان؛ نامه نگاری با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر وقت در امور ایران به ۱۹ سال زندان محکوم شد. وی در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی بیش از ۷۰ روز در اعتصاب غذا بود.  
وی هم اکنون در سالن فوق امنیتی ۱۰ در زندان رجایی شهر بدون کمترین امکانات بهداشتی و غذایی محبوس است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #رجایی_شهر #زندان #سرطان #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر