۱۳۹۷ مرداد ۱۹, جمعه

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر


گارد زندان رجایی‌شهر به زندانیان عقیدتی سیاسی محبوس در بند ۷ سالن ۲۱ حمله کرد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ سه‌شنبه شب ۱۶مرداد ماه؛ ساعت ۲۲۴۵ هنگام خاموشی و استراحت؛ ماموران گارد زندان همراه با ماموران اطلاعات به سالن ۲۱بند ۷؛ محل استقرار زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت یورش بردند. هنگام یورش به بند با سروصدا و فریاد زندانیان را بیدار کرده و با ضرب و شتم آنها را از سلول‌ها بیرون کشیدند. ماموران وحشیانه در ورود به بند افراد را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند. بطوری که سر و دست عده‌ای از آنان شکست. در این ضرب و شتم انگشتان دست و پای تعدادی از زندانیان ضرب دیده و یا شکسته است. همچنین دندان یکی از زندانیان در اثر ضربات باتوم شکست.
در این تهاجم وحشیانه؛ نیروهای گارد زندان حتی از کولر و یخچال و تلویزیون زندانیان نگذشتند و تعدادی را با ضربات متعدد شکستند. کلیه وسایل زندانیان را زیر و رو کرده و بهم ریختند.
در این حمله زندانی سیاسی نامق دلدل که ۱۰روز است در اعتصاب غذاست بیهوش شد و به بهداری زندان منتقل گردید. زندانی عقیدتی سیاسی دیگر عبدالرحمن سنگانی که مبتلا به سرطان است بیهوش شد و به بیمارستان منتقل گردید.
خبر دیگری حاکی از انتقال حافظ توحید قریشی، در شب حمله توسط نیروهای گارد به بند ۲۰۹ اطلاعات زندان اوین است.
به گفته منبع موثق به دنبال این یورش؛ مسئولین زندان از ساعت ۲ نیمه شب چهارشنبه تا غروب؛ آب و برق بند زندانیان اهل سنت را قطع کرده بودند و زندانیان بدون برق و آب در هوای گرم تابستان بسر بردند.
همچنین روز چهارشنبه۱۷ مرداد ماه؛ ملاقات زندانیان این بند را قطع کرده و مانع از استفاده آنها از هواخوری شدند. از علت این حمله وحشیانه و محدودیتها و آزارهای بعدی اطلاعی در دست نیست.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان #حمله #رجایی_شهر #گارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر