۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

وضعیت خطرناک افشین سهراب زاده و انتقال وی به بیمارستان

 #ایران - وضعیت خطرناک افشین سهراب زاده و انتقال وی به بیمارستان 



امروز سه شنبه ۱۱ خردادماه ۹۵ افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی مبتلا به سرطان  به صورت اورژانسی از زندان میناب به بیمارستان اعزام شد.
این زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب که به سرطان روده مبتلاست و از مشکلات خونریزی داخلی رنج می برد، به دلیل مشکلات تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شد.
افشین سهراب‌زاده، از روز یکشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در اعتراض به محرومیت از رسیدگی درمانی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی، با دوختن لب‌هایش اعلام اعتصاب غذا کرد و در دوم اردیبهشت‌ماه با قول مساعدت مسئولین زندان مبنی بر پیگیری خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داد، بااین‌حال تاکنون هیچ اقدامی در راستای معالجه وی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.
پیش از این کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان٫ با ارسال نامه‌ای به مسئولین و دادستان شهر «میناب»، وضعیت این زندانی بیمار را بحرانی اعلام کرده بود اما دادگستری استان کردستان ٫در آن زمان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت کرد.

زندانی سیاسی افشین سهراب زاده که پیش از این در تاریخ ۲۳ فروردین با دوختن لبانش در اعتراض به عدم اعطای مرخصی پزشکی دست به اعتصاب غذا زده بود ٫اکنون دچار مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی شده است که با احتساب بیماری پیشرفته و عدم رسیدگی پزشکی هر روز یک‌گام به مرگ نزدیک‌تر می‌شود.
وزن این زندانی سیاسی که از سرطان روده و خونریزی شدید داخلی رنج می برد به ۴۰ کیلوگرم رسیده و هر روز وضعیت او خطرناک تر می‌شود اما برخلاف نظر پزشکان معالج، همچنان مسئولین قضایی، دادستان میناب و مسئولین زندان این شهر از اعزام وی به بیمارستانی خارج از استان هرمزگان جلوگیری می‌شود.
لازم به ذکر است که روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، کاوه سهراب‌زاده برادر این زندانی بیمار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چندین ساعت بازجویی و تعهد مبنی بر عدم ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشر در رابطه‌ با وضعیت سلامتی برادر زندانی‌اش، از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه کرمانشاه آزاد شد.
شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با عنوان «زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی» خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد که از بیماری وخیم گوارشی و مشکلات تنفسی رنج می برد. اما با این وجود هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر