۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

اعتصاب غذای احسان مازندرانی در زندان اوین

#ایران - اعتصاب غذای احسان مازندرانی در زندان اوین



روزنامه‌نگار بازداشتی احسان مازندرانی یک‌روز پس از آنکه با دستور دادستان تهران از بند هفت اوین به بند هست منتقل شد، از تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه به بند دو الف زندان اوین انتقال یافت.
احسان مازندرانی در لحظه ورود به بند دو الف زندان اوین، دست به اعتصاب غذای خشک زده است. اعتصاب غذای خشک» این زندانی در بند دو الف سه روز ادامه داشته و پس از آن تا لحظه مخابره این خبر تبدیل به اعتصاب غذای تر شده است.
احسان مازندرانی روزنامه‌نگار و فارغ‌التحصیل دانشکده خبر است که دو سال پیش (۱۳۹۲) به سمت مدیرمسئولی روزنامه فرهیختگان رسید. او پیش از این نیز در اسفند ۹۱ در پی موج بازداشت روزنامه‌نگاران در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
یک روز پیش از بازداشت، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویر صفحه‌ای از روزنامه وطن امروز با عنوان «رمزگشایی از هفت تیر کشی خیابان یاسر» که به درگیری خیابانی احسان لاجوردی فرزند اسدالله لاجوردی، رئیس پیشین زندان اوین و دادستان انقلاب، با افرادی از خانواده هاشمی رفسنجانی پرداخته، شرحی از ماوقع را نوشته و با انتقاد از مقاله این روزنامه، روایت این روزنامه را از این واقعه به چالش کشید.
پیش از این همسر این زندانی سیاسی، از تنظیم وصیت‌نامه و ارسال آن با پست، توسط احسان مازندرانی خبر داده بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر