۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

امیر درستی زندانی زندان اوین در سومین روز اعتصاب غذای خشک

#‏ايران  -امیر درستی زندانی زندان اوین در سومین روز اعتصاب غذای خشک 



امروز پنجشنبه 6 خرداد 1395 در سومین روز اعتصاب غذای خشک زندانی سیاسی امیر درستی؛ وضعیت جسمی او بد گزارش شده است. این زندانی بین 3 تا 4 کیلو وزن کم کرده و دچار افت شدید فشار خون است. 
امیر درستی در اعتراض به دروغگویی و اخاذی دادستانی از خانواده اش به میزان 20 میلیون تومان که برای آزادی فرزندشان پرداخته اند اما دادستانی پول را بالا کشیده و از آزادی امیر ممانعت بعمل می آورد؛ دست به اعتصاب غذای خشک زده است. 
امیر درستی در شروع اعتصاب غذا نامه ای به حاجیلو دادیار ناظر زندان نوشت و در آن اعلام کرد :
 بدلیل قولهای دروغی که به من داده شده و خانواده ام با قرض گرفتن از دیگران بیست میلیون تومان جریمه نقدی به دادستانی پرداخت کرده اند و ۵ سال نیز از حبس من گذشته اما دادستانی با آزادیم مخالفت می کند؛ من شرمنده خانواده ام هستم و در اعتراض به این امر اعتصاب خشک می کنم.
من از روز اول بیگناه بودم و از سال 90تا بحال هیچ مدرک و مستندی بر علیه وی نداشته اید فقط بدلیل اینکه زمانی کارمند ارتش بوده ام مرا محکوم کرده اند و من برای مرگ آماده ام چون شما به من دروغ گفتید.
زندانی سیاسی امیر درستی از پرسنل نیروی هوایی ارتش 5 سال است که در بی خبری در زندان اوین محبوس است.
امیر درستی که در دانشکده افسری تحصیل کرده و از پرسنل نیروی هوایی بوده به دلیل عدم تمایل به ماندن در ارتش به میل خود استعفا میدهد و پس از آن سفری به کشور ترکیه میکند. وی پس از بازگشت به اتهام واهی و غیرواقعی انتقال اطلاعات دستگیر میشود. 
شش ماه پیش به وی گفته شده درخواست عفو مشروط کند و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی بپردازد تا آزاد گردد. اما علیرغم پرداخت مبلغ جریمه و درخواست؛ دادستانی به وی اطلاع داده که آزادی مشروط تو رد شده است.
 خانواده وی که در انتظار آزادی اش بودند بشدت تحت فشار روحی - روانی قرار دارند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر