۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

سقف مطالبات‌مان به کف رسید - سن بازداشتی‌هایمان به ۲۱ سال

#ایران - گلرخ ایرایی :سقف مطالبات‌مان به کف رسید - سن بازداشتی‌هایمان به ۲۱ سال




مبهوت از این مانور بی سرانجامم. با این روند سن بازداشتی ها به کمتر از دو دهه نیز خواهد رسید. محمود و شیما هر کدام ۲۱ سال.
این افتضاح بزرگی ست که در جنگی نابرابر خود را رسوای عملکرد خود کنیم. یورش بردن بر خانه هایی که باید در التهاب شب امتحان باشند و به بند کشیدن نوجوانانی که به جای دغدغه ی درس و امتحان باید بازجو و بازجویی و روزهای خاکستری انفرادی را تاب بیاورند.
این جنگ نابرابر است.
آن دیوار های چرک گرفته ی دو الف، آن چراغی که تا صبح بر فرق سرشان خواهد تابید، آن دمپایی های گشاد و بی قواره و راهرو های تو در توی منتهی به اتاق بازجویی، آن پله های فلزی که از لای چشم بند میبایست مراعات کنی تا لای میله هایش کله پا نشوی، آن چشم بند نفرت انگیز که شاید چهره هاتان را میپوشاند اما حقیقت هویت تان را نه، و آن لباس های گشاد و ارزان قیمتی که بیشتر جای پوشاندن تن به گونه ای دوخته شده اند که اهانت کنند به کسی که بر تن ش می نشینند، همه شرمنده ی این دو نوجوان هستند که کلاس درس بی تاب حضورشان است و همکلاسی ها دلتنگ شان.
اما اویی که میپرسد و میپرسد و میپرسد و بین پرسش های بی معنایش نعره میکشد و خود را پیروز این جنگ نابرابر میداند..
من در عجبم از او. 
اینجا همه چیز واروونه است. آدم ربایی اصولی دارد. تعریفی دارد. نمیشود که اینگونه عیان بر خانه های مردم بتازید و بدزدید شان و به ناکجا آباد ببریدشان.
محمود معصومی و شیما بابایی را آزاد کنید.
آنان نه دشمن امنیت و نظم و آرامش مردم هستند و نه غیر از کتاب چیز دیگری در دست داشتند.
‪#‎freeshima‬
‫#‏محمود_معصومی‬
‫#‏شیما_بابایی‬


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر