۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

اعتصاب غذای مریم نقاشان وخودداری وی و زنان زندان اوین از رفتن به ملاقات

#ایران - اعتصاب غذای مریم نقاش زرگران وخودداری وی و زنان زندان اوین از رفتن به ملاقات 




از روز 6 خرداد 1395 زندانی نوکیش مسیحی مریم نقاش رزگران در زندان زنان اوین٫ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت از آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زده   در چهارمین روز از اعتصاب غذای خود می باشد. بنا به گزارشات وضعیت جسمی وی وخیم می باشد. وی پیش از این نیز٫ قبل از شروع اعتصاب ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته و دچار سردردهای شدید بوده است. اما با وجود این بیماریها از رسیدگی در زندان محروم بوده است.
خانم مریم نقاش زرگران امروز یکشنبه 9 خرداد  ماه٫جهت اعتراض از رفتن به سالن ملاقات برای دیدار خانواده اش خودداری کرده است. درحمایت از وی تعداد زیادی از زنان زندانی در بند زنان و همبندیان وی نیز از رفتن به ملاقات خودداری کرده اند.
مریم نقاش زرگران، ۳۵ ساله ، نخستین بار در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد. در روز دستگیری از پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء تهران با منزلش تماس گرفته و احضار می‌شود که همانجا به مدت ۳ روز در بازداشت موقت بود. پس از آن به زندان اوین منتقل و برای ۱۹ روز در بازداشتگاه زندان اوین بازداشت می‌ماند تا اینکه با سپردن قرار وثیقه سند آزاد می‌گردد.
ماموران امنیتی از زمان بازداشت وی تاکنون بدفعات خانه و محل سکونت این نوکیش مسیحی را مورد بازرسی و تفتیش قرار  داده و وسایل شخصی وی را همراه با خود بردند.
خانم نقاش زرگران پس از تشکیل دادگاهی به ریاست قاضی محمد مقیسه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال زندان محکوم شده و در 24 تیر ماه 92 جهت تحمل محکومیت صادره به زندان اوین احضار شد. وی هم اکنون در بند زنان زندان اوین(نسوان)زندانی است. .
گفته میشود به دلیل وضعیت نامناسب شرایط زندان از نظر روحی نیز از افسردگی رنج می برد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر