۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

اعلام اعتصاب غذای نامحدود ‏زندانی سیاسی محکوم به اعدام محمد ‏عبدالهی

#ایران -اعلام اعتصاب غذای نامحدود ‏زندانی سیاسی محکوم به اعدام محمد ‏عبدالهی



روز گذشته ۹ خرداد 1395 زندانی سیاسی محکوم به اعدام محمد عبدالهی در زندان ‏مرکزی ‏ارومیه در اعتراض به نحوه رسیدگی به پرونده و حکم ناعادلانه صادره بر علیه وی ٫دست به اعتصاب‌غذای نامحدود زد.

این زندانی سیاسی ۳۵ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان ٫دراسفند 89دستگیر و بیش از 6سال است که در زندان به‌سر می‌برد.
محمد عبداللهی که در دادگاهی در مهاباد محاکمه و به اعدام محکوم شده است ٫روز گذشته نامه ای به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نوشت. وی در این نامه به حکم صادره و نحوه رسیدگی به پرونده خود اعتراض کرد.
محمد عبداللهی در قسمتی از این نامه می نویسد:

اینجانب در مورخه ۲۸ اسفند ۸۹ در شهرستان مهاباد و در باب شایگان از طرف نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی بصورت‌ غافلگیرانه دستگیر و همانجا بر اثر تیراندازی مأموران حاضر در صحنه از ناحیه شانه راست زخمی و به‌شدت مورد ضرب و شتم آنان قرار گرفتم که بر اثر ضربات شدید وارده دست راست از ناحیه بالای آرنج و پای چپ از ناحیه ساق پا و دندان هایم را شکستند. با همان وضعیت نامناسب جسمانی به بازداشتگاه اداره اطلاعات استان منتقل شدم و حتی هیچ پزشکی برای معالجه و معاینه به سلولم مراجعه نکرد. … پرونده‌یی که برای اینجانب از طرف نیروهای امنیتی استان تشکیل گردیده بسیار قطور و دارای کلکسیونی از اتهامات ناروا و به دور از حق و حقیقت می‌باشد که اینجانب تا کنون در هیچ کجا و در حضور هیچ مقام قضایی و امنیتی نسبت به آنان اعتراف نکرده و شرکت و مشارکت و عضویت و حتی همکاری در هیچ حزب و گروه رسمی و غیررسمی را به عهده نگرفته‌ام. ولی باز هم از طرف جوادی کیا رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد پس از گفتن این جمله به اعدام محکوم گردیدم:من به علم خویش شما را به اعدام محکوم و حکم شما را خودم شخصاً اجرا خواهم کرد.
 بایستی اضافه کرد که برادر وی به نام محمد امین عبداللهی نیز پاییز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ماه بلاتکلیفی به اتهام محاربه و نیز تبلیغ علیه نظام، محاکمه و در مجموع به 18سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد. 
محمد امین عبداللهی برادر محمد عبداللهی پس از گذراندن مدتی در زندانهای ارومیه و مهاباد به زندان طبس و سپس بیرجند تبعید شد و در حال حاضر در قرنطینه زندان بیرجند نگهداری می‌شود.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران ‫#‏تهران‬ ‫#‏اوین‬ ‫#‏رجایی_شهر‬ ‫#‏گوهردشت‬ ‫#‏معلمان‬ # اصفهان ‫#‏دستگرد‬ ‫#‏زاهدان‬ ‫#‏زنان‬ ‫#‏جوانان‬ ‫#‏زندانيان‬ ‫#‏دانشگاه‬ ‫#‏دانشجو‬ ‫#‏زندان‬ ‫#‏حقوق_بشر‬ ‫#‏اعدام‬

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر