۱۳۹۵ شهریور ۲, سه‌شنبه

جلوگیری مامورین وزارت اطلاعات از انتقال افشین بایمانی به بیمارستان

#ایران – #حقوق_بشر-جلوگیری مامورین وزارت اطلاعات از انتقال افشین بایمانی به بیمارستان


زندانی سیاسی افشین بایمانی به دلیل ابتلا به بیماری قلبی، در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و نیازمند انجام عمل جراحی در خارج از زندان می باشد.
اما وزارت اطلاعات درخواست پزشکان متخصص  در خصوص انتقال افشین بایمانی به بیمارستان رد کرده و اجازه بستری شدن این زندانی سیاسی در خارج زندان را به وی نمی دهند.

روز سه شنبه29 تیرماه افشین بایمانی به بیمارستان هزارتخت خوابی تهران اعزام شد. علیرغم هشدار پزشکان و تأکید آنان بر نیاز این زندانی سیاسی به عمل جراحی، مأموران زندان بار دیگر وی را به زندان رجایی شهر بازگرداندند.
 پزشک بهداری زندان نیز تأکید کرده بود که این زندانی سیاسی در وضعیت هشداردهنده قرار دارد و می‌بایست جهت پیشگیری از حمله قلبی، تحت درمان و مراقبت ویژه باشد.

افشین بایمانی، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به دلیل کمک به فرار برادر خود مهدی بایمانی که با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشت دستگیر و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد کاهش پیدا کرد.

دوران طولانی زندان برای افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه، مسائل عدیده ای را نیز برای خانواده اش ایجاد کرده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر