۱۳۹۵ شهریور ۱۰, چهارشنبه

سیستم جدید تلفنهای دیجیتالی و معضلات زندانیان سالن ۲۱

#ایران – #حقوق_بشر- سیستم جدید تلفنهای دیجیتالی و معضلات زندانیان سالن ۲۱



مدتی است در زندان رجایی شهر٫ سیستم جدید تلفنهای دیجیتالی جایگزین سیستم قبلی کیوسک عمومی شده است که این سیستم معضلات فراوانی برای زندانیان و بطور خاص زندانیان سیاسی سالن ۲۱ زندان رجایی شهر به وجود آورده است.
در این سیستم زندانیان ملزم به پر کردن یک لیست هستند که نباید بیشتر از ۴ شماره داشته باشند و همچنین مشخصات کامل صاحبان شماره تلفنها می باید پر شود. سپس یک کارت هوشمند برای زندانی طراحی می شود که زندانی تنها قادر به تماس با این ۴ شماره می باشد.
این سیستم برای زندانیان بسیار مشکل ساز شده است.
اکثر زندانیان تعداد افراد خانواده شان بیش از ۴ نفر می باشد و با این طرح قادر به تماس با همه اعضای خانواده نیستند. زندانیان سیاسی این بند عموما ساکن شهرهای دورافتاده بوده و خانواده های ایشان به دلیل دوری راه و مخارج سفر٫قادر به ملاقات در فاصله های زمانی کوتاه نیستند. آنها زندانیهایی هستند که حداقل 1000 کیلومتر از خانواده دور بوده و در تبعیدند  و تنها راه ارتباط روزانه با خانواده از طریق این تلفنها بود.

به همین دلیل زندانیان که قادر به تهیه مایحتاج شخصی و اولیه از قبیل لباس٫دارو٫لوازم بهداشتی و ...خود از طریق خانواده نبودند ٫مایحتاج  خود را بطور معمول بوسیله تلفن از دوستان و آشنایان خود در شهرهای نزدیکتر به زندان چون کرج و تهران تهیه می کردند. ولی با این طرح این هماهنگی امکانپذیر نیست و  عملا زندانیان قادر به تهیه بسیاری از مایحتاج روزانه خود نمی شوند.

مشکل دیگر زندانیان سیاسی و دیگر زندانیان در سیستم جدید عدم ارتباط با وکیل است .زندانیان در زندان از ملاقات با وکلای خود محرومند .پیش از این معمولا با تلفن می توانستند از مشاوره وکیل و طرح مشکلاتشان با وکلای خود برخوردار شوند.

معضل دیگری که وجود دارد٫عدم امنیت خانواده های زندانیان در این سیستم جدید است چرا که زندانیان نمی دانند شماره تلفن و مشخصات خانواده آنها به دست چه کسانی می رسد.این امر خانواده های زندانیان را دچار استرس و فشار و فقدان امنیت می کند چرا که این مشخصات دست زندان و مامورین اطلاعاتی است و شدیدا تحت کنترل می باشد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر