۱۳۹۵ شهریور ۴, پنجشنبه

گزارشی از وضعیت زندانی سیاسی ایرج محمدی در زندان تبریز

#ایران – #حقوق_بشر-گزارشی از وضعیت زندانی سیاسی ایرج محمدی در زندان تبریز



روز ۲۳ مرداد ماه محسن قریشی معاون دادستان آذربایجان شرقی دربازدید از زندان تبریز ٫هنگامیکه با اعتراض ایرج محمدی و محمدامین آگوشی دو زندانی سیاسی زندان تبریز روبرو شد٫دستور به لغو مرخصی، ملاقات و تلفن آن‌ها را داد. این دو زندانی نیز با دوختن دهان خود دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند که با دستور این قریشی هر دو به مدت ۱۰ روز به سلول‌های انفرادی بند ویژه این زندان منتقل شدند.

روز دوشنبه اول شهریور ماه ٫این دو زندانی سیاسی بعد از ۱۰ روز آزار و اذیت در سلول انفرادی به اعتصاب غذای خود پایان داده و از سلول‌ انفرادی به بندهای جداگانه (غیر از بند سابق خود) منتقل شدند.

ایرج محمدی به بند ۹ و محمد امین آگوشی به بند «سه گانه» (مخصوص سارقین) منتقل شدند .محمد امین آگوشی از رفتن به این بند خودداری کرده و در حال حاضر به طور موقت در قرنطینه این زندان نگهداری می‌شود.
گفتنی است که این زندانیان فاقد وسایل شخصی هستند و به بندهای سابق خود نیز برنگشته اند که همین امر باعث آزار و اذیت آنها شده است. 

پدر ایرج محمدی در روز دوشنبه اول شهریور ماه ٫هنگامی که برای پیگیری شرایط فرزندش به دادستانی مراحعه کرده بود٫توسط همین فرد٫معاون دادستان آذربایجان شرقی مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته به بیمارستان منتقل شد.

ایرج محمدی زندانی امنیتی به اتهام محاربه به ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده، اما سه ماه پیش این زندانی مجدداً به زندان تبریز تبعید و مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفت.ایرج محمدی پیش از این دچار سکته مغزی شده و نیاز به رسیدگیهای ویژه و استفاده از دارو می باشد. ولی مسئولین زندان تبریز از زمان انتقال وی به این زندان این زندانی سیاسی را از دسترسی به این داروها این زندانی امنیتی به علت سکته مغزی نیازمند مصرف دارو می‌باشد اما از زمان انتقال وی به زندان تبریز مسئولین جهت فشار بر این زندانی وی را از دسترسی به داروها محروم کرده اند.

محمدی در حال گذراندن هشتمین سال از حبس خود می‌باشد؛ اما وضعیت جسمی وی و فشار و شکنجه مسئولین اجازه تحمل ادامه حبس را از وی گرفته است.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر