۱۳۹۵ شهریور ۲, سه‌شنبه

فشار و دستگیریهای بی رویه زندانیان اهل سنت در آذربایجان غربی

#ایران – #حقوق_بشر- فشار و دستگیریهای بی رویه زندانیان اهل سنت در آذربایجان غربی



اسامی که مشاهده می کنید تعدادی از زندانیان سیاسی عقیدتی  اهل سنت هستند که بعضی از آنها قبلا نیز دستگیر شده و مدتی را در حبس بسر برده اند. اما پس از آزادی برای بار دوم توسط اداره اطلاعات استان آذربایجان غربی دستگیر شدند. مامورین اطلاعات آذربایجان غربی بیرحمانه مدتهای زیادی آنها را در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های متعدد روحی و جسمی قرار داده٫آنها را زیر بازجویی برده و قصد دارند به ایشان احکام سنگین حبس بدهند. نکته قابل توجه این است که این افراد صرفا بدلیل عقیده و تبلیغ برای عقیده شان دستگیر٫شکنجه و زندانی می شوند.

اسامی ایشان عبارتست از علی ماوت و فاروق ماوت که علی ماوت پیش از این در سال 91 بازداشت شده و مدت 16 ماه حبس کشیده بود. علی و فاروق ماوت مدت سه ماه است که در زندان به سر می برند.علی ماوت هم اکنون در شرایط سختی به سر می برد.

زندانی سیاسی اهل سنت کامران مام حسینی این زندانی نیز در سال ۹۱ دستگیر و پس از تحمل سه سال زندان در سال ۹۴ آزاد شد. اما پس از هفت ماه مجددا به اتهام عقیده اش دستگیر شده است.کامران مام حسینی اهل بوکان است.

عباس عبادی از زندانیان اهل سنت اهل شهرستان تکاب می باشد. وی نیز سابقه دستگیری در سال ۹۱ را داشته و در آن تاریخ مدت ۱۷ ماه در زندان بوده است.


یوسف احمدیان اهل شهرستان مهاباد سابقه دستگیری در سالهای 88  و ۹۰ را دارد و برای بار سوم پس از تحمل سه سال مجددا دستگیر شده است.


مختارابراهیمی ۲۱ ساله اهل مهاباد می باشد. 

ارسلان بشارت متاهل اهل مهاباد بوده و  خسرو بشارت برادر وی هم اکنون پس از هفت سال زندان در رجایی شهر محکوم به اعدام است .

خالد آک اهل شهرستان مهاباد است.

یوسف کریمی از اهالی مهاباد مدت ده ماه است که در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه بسر می برد و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

یوسف زودی، پس از سه ماه بازداشت اخیرا با تودیع وثیقه آزاد شده است و برادر وی یونس زودی که هر دو اخیرا با وثیقه آزاد شده اند

اداره اطلاعات استان آذربایجان با کینه و قساوت با این جوانان زندانی اهل سنت برخورد کرده و هر بار آنها را به بهانه های واهی دستگیر و تحت فشار و بازجویی قرار می دهد.هدف اطلاعات آذربایجان از این عمل گرفتن اعترافات اجباری و دیکته شده از این زندانیان می باشد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر