۱۳۹۵ شهریور ۵, جمعه

مخالفت قوه قضاییه با اعاده دادرسی حمید بابایی

#ایران – #حقوق_بشر- مخالفت قوه قضاییه با اعاده دادرسی حمید بابایی 



بار دیگر درخواست اعاده دادرسی حمید بابایی،زندانی سیاسی زندان رجایی شهر و دانشجوی دکترای دانشگاه بلژیک از طرف دیوان عالی کشور رد شد.

خانم کبری پارساجو همسر حمید بابایی در فیس خود می نویسد:

از آذر ماه سال گذشته تاکنون حمید و من بارها درخواست اعاده دادرسی نوشتیم و هر بار با کارشکنی مواجهه شدیم، آخرین بار را در چند پست قبلی منتشر کردم، دو هفته پیش بالاخره دیدم پرونده حمید در دیوان عالی کشور ثبت شده البته نه با شماره پرونده ای که اجرای احکام به من داده بود، به شعبه مربوطه مراجعه کردم و پرونده بررسی شده بود و رای صادر شده بود، به من برگه ای دادن که میتوانستم به صورت آنلاین نتیجه را مشاهده کنم که آن را با شما به اشتراک میگذارم:

در کمال تعجب دیدم که عنوان اتهام حمید تغییر کرده، از آنجایی که ما درخواست اعاده دادرسی را نمیتوانیم در دیوان عالی کشور ثبت کنیم و باید از طریق اجرای احکام زندان اوین پس از اضافه کردن برگه دادنامه درخواست در دیوان عالی کشور ثبت شود و در صورت نامربوط بودن درخواست اعاده دادرسی از ارسال آن به دیوان خودداری می شود در شگفتم که این عنوان جدید چگونه وارد پرونده شده است ضمن اینکه یادآوری کنم حمید تنها یک پرونده دارد و آن هم همکاری با دولت های بیگانه است، و این یک پرونده جدید نمیباشد زیرا مستلزم تفهیم اتهام جدید است. به تشابه اسمی، اشتباه تایپی و موارد دیگر هم فکر کردم و دوباره به دیوان مراجعه کردم اما به من اعلام کردند که این پرونده مربوط به حمید هست هر چند اجازه خواندن دادنامه را نداشتم. 

پس از گذشت سه سال یادآوری میکنم که ما هر دو دانشجوی سال آخر دکترا بودیم،درسمان نیمه کار رها شد، آشیانه زندگی مان نابود شد، با وجود گذراندن نیمی از محکومیت 6 ساله برخلاف رویه قانونی حال حاضر کشور در مورد آزادی مشروط و مرخصی، همسرم همچنان از این حقوق قانونی محروم هست بعلاوه مشاهده میکنیم که هر بار هم وقتی میخواهیم از طریق قانونی پیگیری کنیم چطور با کارشکنی ما را وادار به عقب نشینی میکنند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر