۱۳۹۵ مرداد ۳۰, شنبه

گزارشی از یکی از بندهای زندان رجایی شهر

#ایران – #حقوق_بشر- گزارشی از یکی از بندهای زندان رجایی شهر 



در این زندان کارکنان و قضات زندان رشوه گیر و فاسد هستند و مواد مخدر وارد می کنند.
مسئولین زندان تعدادی از زندانیان عادی را بعنوان کارمند به کار می گیرند و از آنها استفاده می کنند. این افراد بدلیل ارتباطشان با زندانبانها قدرت می گیرند و به بقیه زندانیان زور می گویند.
 این افراد به بقیه حکومت می کنند و نامشان وکیل بند است. تعدادی از زندانیان ضعیف و جوانتر پیش این افراد به بند فرستاده می شوند که کارهای خدماتی از قبیل شستن ظروف و پخت و پز و ...کنند .
چند روز پیش یکی از زندانیان جوان در محوطه سالن داد و بیداد می کرد و می خواست رئیس بند را ببیند اما به او اجازه نمی دادند. وی می گفت به من در این بند تجاوز می شود.اما به جای رسیدگی به حرفش به او برچسب روانی بودن زدند. رئیس و کارکنان زندان نمیخواهند شکایتی را بپذیرند تا بتوانند کارهای خلاف خود را به راحتی انجام بدهند. آنان تعدادی از زندانیان را بعنوان نگهبان گمارده اند تا زندانیان دیگر برای شکایت نزد رئیس و مقامات بالاتر زندان نروند.
 در همین فضایی که در بندها حکمفرماست٫رسم اینست که کسی شکایت نکند و این عمل را کاری زشت می دانند. می گویند این مسائل را خود زندانی با دعوای فردی حل کند و الا دچار دردسرهای بیشتری شده با مسائل پیچیده تر روبرو می شود.این رسم را باندهای حاکم بر زندان ایجاد کرده اند.
بطور خاص وقتی زندانی جدیدالورود و یا جوان است در معرض تهدید و خطر بیشتری قرار می گیرد.
به جوانها و تازه واردین تجاوز می شود.کسانی هم که اعتراض می کنند می گویند آنها دیوانه یا روانی هستند.
بعضا بازدیدهایی توسط بعضی مسئولین یا ارگانهای حکومت و یا باصطلاح از طرف حقوق بشر اسلامی انجام می شود ولی این بازدیدها از مکانها و بندهای خاصی انجام می شود و همه زندانیان اجازه صحبت با آنها را ندارند. دربهای زندانها را می بندند و زندانیان را به بندهای خاصی می برند.
یکی از بندها بند دارالقرآن است که زندانیان به آن دارالشیطان می گویند.گفته می شود این بند از نظر فساد از همه بندهای زندان بدتر است. و خلافها معمولا زیرزمینی است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر