۱۳۹۵ شهریور ۲, سه‌شنبه

بیاد رامین پوراندرجانی و عبدالرضا سودبخش در روز پزشک

#ایران – #حقوق_بشر- بیاد رامین پوراندرجانی و عبدالرضا سودبخش در روز پزشک



در روز پزشک یاد کنیم ازپزشکان فاجعه کهریزک : رامین پوراندرجانی، عبدالرضا سودبخش
*
دکتر عبدالرضا سودبخش را با گلوله کشتند
دکتر رامین پوراندرجانی بار اول سکته مغزی ، بار دوم مسمومیت غذایی اعلام کردند وبرای بار سوم جانش را گرفتند و گفتند که خودکشی کرده است!!! 
و قبل از مرگش برای دیدار با نمایندگان مجلس وقت گرفته بوده است که به نظر می رسد تلاش می کرده تا شرایط بازداشتگاه کهریزک را به گوش آنان برساند. 
**
دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران بود
از فشارهای فزاینده نیروهای امنیتی احساس می کرد جانش درخطر است.
وی بلیط عزیمت به خارج را برای روز سی و یکم شهریور در دست داشت که کمتر از یک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد
سود بخش از پرونده پزشکی کلیه شهدای بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است، بعلاوه وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است."
و اما رامین پوراندرجانی، پزشک 26 ساله بازداشتگاه کهریزک 19 آبان ماه سال گذشته در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران درگذشت.
وی که پیکرش در میان تدابیر امنیتی شدید به خاک سپرده شد و خانواده او اجازه کالبد شکافی جسد وی برای پی بردن به علت مرگ را نیافتند به عنوان پزشک وظیفه در بازداشتگاه کهریزک مشغول به خدمت بود.
پوراندرزجانی، اتفاقات کهریزک را قبل از مرگ، برای عده معدودی از دوستانش بیان و در عین حال نسبت به امنیت جانی خود نیز اظهار ترس می کند تا اینکه ناگهان خبر مرگ او منتشر می شود.
علت مرگ پوراندرزجانی، یک بار سکته قلبی و بار دیگر مسمومیت غذایی عنوان شد و پس از مدتی مشخص شد که وی برای دیدار با نمایندگان مجلس وقت گرفته بوده است که به نظر می رسد تلاش می کرده تا شرایط بازداشتگاه کهریزک را به گوش آنان برساند. 
پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک نیز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکی درگذشت؛ که مقامات آنرا "خودکشی اعلام کردند

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر