۱۳۹۵ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

مروری بر اعتصاب غذای ۵۰ روزه ارژنگ داوودی

#ایران – #حقوق_بشر- مروری بر اعتصاب غذای ۵۰ روزه ارژنگ داوودی



پس از درخواست و تقاضای جمعی از زندانیان و فعالین مدنی زندانی سیاسی ارژنگ داوودی اعتصاب غذای خود را پس از ۵۰ روز شکست.
این زندانی شصت و سه ساله در تاریخ ۲۷ تیر ۹۵ با انتشار بیانیه ای در اعتراض به شرایط ضد انسانی زندان٫ با خواسته بازدید ِگزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد، آقای احمد شهید 
از زندانهای ایران و مصاحبه با زندانیان سیاسی و عادی دست به اعتصاب غذا و دارو زد.

آقای داوودی در بیانیه خود در باره علت این تصمیم خود اینطورنوشت:
آقای احمد شهید و دوستداران حقوق بشر در تمامی مجامع حقوق بشری و بین المللی! اینجانب پس از سالیان زندان با اتهامات آخوند ساخته و غیر قانونی، با این اقدام میخواهم توجه همه وجدانهای بیدار بشری را به شرایط ضد انسانی زندانیان و وضعیت زندانها جلب نمایم. دژخیمان در زندانهای مختلف از جمله در زندان رجایی شهر با وارد نمودن کالاها و اجناس قاچاق از جمله مواد مخدر که اصلی ترین منابع در آمد سرکردگان نظام در زندانهاست زندان را که قرار بود از آن دانشگاه بسازند، به گورستان و قتلگاه جوانان این سرزمین تبدیل کرده اند ، بطوریکه از بیان عواقب این جنایت و شرایطی که الان بر زندانیان حاکم است، شرم دارم .

بارها و بارها حتی زندانیان عادی از من میخواهند که کاری برای این زندانیان بکنید، من هم جز قطرات وجود جانم چیزی دیگری در کف ندارم، به همین دلیل از امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ اعلام اعتصاب غذا و دارو مینمایم شاید که توجه جهانی به این وضعیت جلب گردد.

همچنین زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده در نامه ای در روز ۸ شهریور ضمن حمایت و همراهی با ایشان ٫خواهان اعزام یک تیم حقیقت یاب بین المللی به ایران جهت بازدید از زندانها و رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و عادی در ایران شد.

آقای داوودی در روز ۴۷ اعتصاب غذا بر اثر ضعف و شدت بیماری دچار حالت اغما شد که به بیمارستان منتقل شد. اما بدون درمان موثر به زندان بازگردانده شد.

در روز چهل و هشتم اعتصاب غذای ایشان جمعی از زندانیان رجایی شهر و همچنین تعدادی از فعالین مدنی و مادران زندانیان سیاسی و جانباختگان با دادن نامه هایی با درود بر استقامت و پایداری ایشان ٫ضمن حمایت از خواسته ایشان خواهان شکستن اعتصاب غذا از جانب وی برای حفظ سلامتیشان شدند.

آقای داوودی پس از ۵۰ روز استقامت بر اعتصاب غذای خود ٫روز گذشته به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر