۱۳۹۵ مهر ۶, سه‌شنبه

وکیل سابق خانواده زهرا کاظمی: امکان محاکمه مجدد مرتضوی و اعاده دادرسی

#ایران – #حقوق_بشر-وکیل سابق خانواده زهرا کاظمی: امکان محاکمه مجدد مرتضوی و اعاده دادرسی





محمد سیف‌زاده٬ وکیل سابق خانواده زهرا کاظمی گفت امکان اعاده دادرسی و محاکمه سعید مرتضوی به اتهام قتل زهرا کاظمی وجود دارد.
زهرا کاظمی٬ خبرنگار کانادایی ایرانی در سال ۱۳۸۲ هنگام تهیه گزارش مقابل زندان اوین دستگیر و به طرز مشکوکی در زندان به قتل رسید. مقامات رسمی ایران ابتدا٫علت مرگ را سکته اعلام کردند، اما سپس برخورد جسم سخت به سر بعنوان عامل مرگ او اعلام شد.
 سعید مرتضوی پیش از سمتهای قاضی و معاون دادستان کل کشور را داشته است٫.وی هفته های اخیر ٫از وقایع کهریزک که موجب مرگ و شکنجه های شدید تعدادی از دستگیرشدگان ۸۸ بوده است٫ابراز پشیمانی کرد.این امر واکنشهای منفی از طرف بازماندگان و خانواده های کشته شدگان و شکنجه دیدگان وقایع کهریزک را به دنبال داشت.

 و حال محمد سیف‌زاده٬ وکیل سابق خانواده زهرا کاظمی می‌گوید امکان اعاده دادرسی و محاکمه سعید مرتضوی به اتهام قتل عمد زهرا کاظمی وجود دارد.
آقای سیف زاده اضافه می کند که با اعمال نفوذ٬ پرونده قتل عمد زهرا کاظمی را به قتل غیرعمد تغییر داده‌اند و حتی رئیس دادگاه را چند روز قبل از تشکیل دادگاه تغییر داده و جلسه آن دادگاه که ما در آن شرکت کردیم، محرمانه اعلام کرد. 
به گفته آقای سیف‌زاده با اعتراض خانواده زهرا کاظمی٬ دیوان عالی کشور حکم صادر شده را که پرداخت دیه بوده به دلیل بررسی نشدن موضوع قتل عمد رد کرده و قرار بوده تا مجددا بررسی شود اما اعتراضات به جایی نرسید.
گفتنی است که آقای محمد سیف زاده نیز در تاریخ ۱۳۹۰ دستگیر و در سال ۱۳۹۴پس از تحمل ۴سال حبس از زندان رجایی شهرآزاد شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر