۱۳۹۵ شهریور ۲۹, دوشنبه

پرونده سازی و صدور حکم مجدد برای حسن رستگاری در زندان ارومیه

#ایران – #حقوق_بشر-پرونده سازی و صدور حکم مجدد برای حسن رستگاری در زندان ارومیه



حسن رستگاری، از سوی دادگاه ارومیه به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
حسن رستگاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. آقای رستگاری هم اکنون در حال گذراندن محکومیت ۱۷ ساله خود در زندان ارومیه می باشد.
این زندانی سیاسی در تاریخ سوم تیرماه در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه، مورد بازپرسی قرار گرفت و روز سه شنبه ۲۶ مردادماه، در شعبه‌ی ۱۱ دادیاری ارومیه محاکمه شد.وی پیش از این از طرف مسئولین زندان تهدید شده بود که اگر اخبار وضعیتش در بیرون زندان منتشر شود٫پرونده جدیدی بر علیه وی باز خواهد شد.

جهت یادآوری این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه، با یکی از زندانیان جرائم مالی دچار درگیری لفظی شده که در پی این مشاجره، مسئولین به همراه چند تن از مأموران با مراجعه به بند روانی زندان، حسن رستگار را مورد ضرب و شتم قراردادند که در اثر آن دو انگشت این زندانی به‌شدت صدمه‌دید و پس از آن وی به سلول انفرادی منتقل‌شد.

پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه نیز، حسن رستگاری، از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته و به سلول انفرادی منتقل‌شده بود.

حسن رستگاری، شهروند ۲۳ ساله ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان ماه سال ۹۳ در پی شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه  بازداشت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با پژاک» مجموعاً به ۱۷ سال حبس محکوم شد که حکم صادر عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر