۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

احضار و بازجویی مریم اکبری منفرد در بند ۲۰۹ اوین

#ایران – #حقوق_بشر-احضار و بازجویی  مریم اکبری منفرد در بند ۲۰۹ اوین



در روزهای آخر شهریور ماه زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد جهت بازجویی به بند ۲۰۹ اوین احضار شد.این زندانی سیاسی ٫در بند ۲۰۹در خصوص مسائل بندو مسائل شخصی مورد بازجویی قرار گرفت.
بنا به گزارشات منتشره وی در پاسخ سوالات در رابطه با بند گفت: من گزارشگر بند نیستم اگر در رابطه با خودم سوال دارید بپرسید.بازجویان سپس در رابطه با اینکه بعد از آزادی چه تصمیمی برای زندگی اش دارد و سوالات شخصی دیگر از وی پرس و جو کردند.
گفتنی است که این روش شناخته شده اطلاعات برای چک زندانیان می باشد.

همچنین هنگام انتقال وی از بند زنان اوین به بند ۲۰۹ مامورین قصد بازرسی این زندانی سیاسی را داشتند که وی با مخالفت خود مانع شده و گفت که این توهین و تحقیر است.وقتی از بندی به بند دیگر منتقل می شوم و خودتان مرا جابجا می کنید چه نیازی به بازرسی بدنی است.

مریم اکبری منفرد دو روز پس از عاشورای 88 در منزل مسکونی اش بازداشت شد و بیش از ۷ سال است که بدون مرخصی در زندان به سر می برد. 
مریم اکبری منفرد ٫به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. ولی پس از مدتی گفته شد به دلیل داشتن فرزند حکم وی تخفیف داده شده و به 15 سال زندان محکوم گردید. وی به گفته همسرش زنی خانه دار است که به دلیل تماس تلفنی با اعضای خانواده اش که از اعضای سازمان مجاهدین می باشند بازداشت و زندانی شده است.قاضی صلواتی صراحتا به وی گفته است که وی جور خواهر و برادرهایش را می کشد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر