۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

فشار مضاعف بر زندانیان از طریق تلفنهای دیجیتالی

#ایران – #حقوق_بشر-اذیت و آزار زندانیان زندان رجایی شهر توسط یوسف مردی رئیس حفاظت زندان 



حدود یک ماه پیش برای تحت فشار قرار دادن زندانیان و برای اینکه راه انتشار و خروج خبرهای داخل زندان به بیرون قطع شود٫ سازمان زندانها تلفنهای زندان را دیجیتالی و تنها محدود به استفاده از پنج شماره کرد.یعنی هر زندانی با استفاده از یک کارت هوشمند٬ فقط می تواند با پنج شماره از اقوام خود در طول روز تماس داشته باشد.
چنانکه زندانی بخواهد پیگیر کارهای پرونده با وکیل یا شاکیان خود صحبت کند این امکان برایش مهیا نیست. 
هم اکنون بسیاری از زندانیان شماره تلفن ثبت شده ای در کارت هوشمند خود دارند که اشتباها ثبت شده و یا زندانی به هر علت قصد دارد شماره دیگری را جایگزین و یا تصحیح کند.اما مسئولین زندان شرایط جایگزین شماره یا اصلاح آن را بسیار سخت و پیچیده کرده اند.  

اگر زندانی در خواستی مبنی بر این موضوع داشته باشد٫می بایست متنی برای رئیس زندان محمد مردانی بنویسد. زندانی از طریق مردانی به دفتر حفاظت زندان معرفی می شود و در آنجا یوسف مردی رییس حفاظت او را اینگونه توجیه می کند که برای ثبت شماره جدید باید سند تلفن به همراه فتوکپی شناسنامه صاحب شماره تلفن را تحویل ما بدهید تا برای ما معلوم بشود شما زندانیان با چه کسانی تماس می گیرید.
قابل ذکر است که با توجه به اینکه اکثر زندانیان شهرستانی هستند و ملاقات ندارند٫شماره تلفنهایشان سند ندارد و آوردن سند و فتوکپی شناسنامه و تحویل آن به رییس حفاظت و دیگر مسئولان زندان بسیار مشکل ساز و دردسرساز می باشد. این امر موجب اعتراض زندانیان زندان رجایی شهر شده است.بسیاری از تلفنهای دیجیتالی و سیستم جدید باعث فشار بسیار زیادی روی زندانیان شده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر