۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

درگیری در دزفول در پی اهانت به دراویش

#ایران – #حقوق_بشر- درگیری در دزفول در پی اهانت به دراویش



بدنبال بازداشت تعدادی از دراویش گنابادی در جریان برپایی نمایشگاهی به مناسبت جنگ هشت ساله در دزفول و سخنرانی طلبه ای برعلیه دراویش ٫تعدادی از ایشان در مقابل کلانتری شماره ۱۴ دزفول تجمع کرده و خواهان دراویش بازداشتی شدند.
 تجمع اعتراضی دراویش با دخالت مأمورین انتظامی و استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شده و در این جریان عده‌ای از دراویش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تعدادی هم بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.
در حال حاضر تعدادی از دراویش مقابل کلانتری اجتماع کرده‌اند. تعدادی از دراویش به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان منتقل و کلیه‌ی خیابان‌های منتهی به پاسگاه و فرمانداری مسدود شده است و صدای شلیک هوایی به گوش می‌رسد.
و ضمنا دو درویش که در کلانتری بازداشت بودند آزاد شدند. اما کماکان چند درویش در بازداشت اداره‌ی اطلاعات به سر می‌برند. فرمانده‌ی نیروی انتظامی شهرستان دزفول نیز با حضور در جمع اجتماع‌کنندگان، قول مساعد داد که بقیه‌ی دراویش نیز تا ساعاتی دیگر آزاد خواهند شد. از این‌رو دراویش با قول مساعد این مقام انتظامی بر آزادی دراویش بازداشتی، به حسینیه‌ی دراویش در این شهرستان رفته و در انتظار آزادی برادرانشان هستند..
بنا اساس آخرين گزارش دريافتى قاسم مانگری، مسعود مجدی‌نسب، حسن دیاپور، رضا ابرکار، محمدجواد بابایی، محمد مالکی از جمله دراویش بازداشت‌ شده بودند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر