۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

ضرب و شتم روزنامه نگار در حال اعتصاب غذا احسان مازندرانی

#ایران – #حقوق_بشر-ضرب و شتم روزنامه نگار در حال اعتصاب غذا احسان مازندرانی



روز گذشته ۸ مهر ماه در هشتمین روز اعتصاب غذا٫احسان مازندرانی، روزنامه نگار محبوس در زندان اوین توسط  افسر نگهبان هوشنگ افشار٬مورد ضرب وشتم قرار گرفت.از علت این واقعه اطلاعی در دست نیست.
این روزنامه نگار و زندانی سیاسی از روز اول مهر ماه در نامه ای اعلام اعتصاب غذا کرده و نوشت که تا رسیدن به خواسته اش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. 
احسان مازندرانی در نامه خود خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره دستگیری و ادامه بازداشت خود و چهار روزنامه نگار دیگر، برخورد قانونی با عوامل فریب افکار عمومی درباره پروژه موسوم به نفوذ و آزادی از زندان با توجه به سپری شدن یک سوم دوره محکومیت خود شده بود.
احسان مازندرانی، عیسی سحرخیز، سامان صفرزایی و آفرین چیت‌ساز، چهار روزنامه نگار زندانی، ۱۱ آبان ۹۴ دستگیر شدند. آفرین چیت ساز که بعداز عمل جراحی مجددا به زندان بازگشت در وضعیت نامساعدی به سر می برد
اطلاعات سپاه پاسداران این ۴روزنامه نگار را متهم کرد که اعضای یک شبکه نفوذی دولت‌های غربی هستند اما علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی مطهری نماینده تهران این نظر را تأیید کرده بودند که هدف از این بازداشت‌ها تسویه حساب سیاسی بوده است.

آقای مازندرانی هم اکنون نهمین روز اعتصاب غذای خود را می گذراند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر