۱۳۹۷ مهر ۲, دوشنبه

عفونت زخمهای جراحی آرش صادقی به دلیل عدم رسیدگی به وی

کارشکنی و عدم اعزام به موقع آرش صادقی به بیمارستان



محل زخمهای عمل جراحی زندانی سیاسی آرش صادقی عفونت کرده و در وضعیت وخیمی در زندان است. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ به دلیل عدم رسیدگی های ضروری پزشکی به زندانی سیاسی آرش صادقی که از بیماری سرطان استخوان بدخیم به نام کندروسارکوم رنج می برد؛ وی در وضعیت وخیمی در زندان رجایی‌شهر قرار گرفته است.
آرش صادقی روز ۲۱ شهریور در بیمارستان خمینی مورد جراحی برای نمونه برداری قرار گرفت ولی وی را در کمتر از سه روز به زندان بازگرداندند و به همین دلیل محل زخمهای عمل جراحی او عفونت کرده است. 
بر اساس اخبار رسیده با وجود اینکه قرار بود آرش صادقی پس از نمونه برداری روز شنبه ۳۱ شهریور ماه به بیمارستان اعزام شود اما با کارشکنی مسئولان زندان گوهردشت؛ او را به جای صبح؛ بعدازظهر به بیمارستان اعزام کردند که پزشک معالج، بیمارستان را ترک کرده بود. به همین دلیل وی بدون نتیجه به زندان بازگردانده شد. 
انتقال به زندان او پس از عمل جراحی در حالی صورت گرفت که پزشکان اعلام کرده بودند پس از این جراحی سنگین باید حداقل ۲۵ روز تحت شرایط ویژه بستری باشد تا اگر دچار حمله، عفونت یا تب شد تیم پزشکی سریعا وارد عمل شود.

آرش صادقی در بازداشت سال ۸۹ توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات به شدت مورد ضرب و شتم با باتوم قرار گرفت. در اطلاعات برای اعتراف به مرگ طبیعی مادرش مورد شکنجه قرار گرفته و مامورین اطلاعات دستش را شکستند. وی پس از آزادی در رابطه با وضعیت دستش در حال پیگیری برای درمان دستش بود. ولی حین دستگیری بعدی همه مدارک پزشکی وی اعم از عکس و ام‌آرآی توسط مامورین اطلاعات‌سپاه ربوده شد. 
با وجود تهدید ابتلاء وی به سرطان؛ مسئولان زندان در رابطه با وضعیت وی هیچ عکس العملی نداشته و با عدم رسیدگی پزشکی فشار روی وی را بیشتر کردند.
آرش صادقی توسط دادگاه انقلاب  به ۱۹ سال زندان محکوم شد. وی در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی بیش از ۷۰ روز در اعتصاب غذا بود.  
وی هم اکنون در سالن فوق امنیتی ۱۰ در زندان رجایی‌شهر بدون کمترین امکانات بهداشتی و غذایی محبوس و در شرایط وخیمی است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #آرش_صادقی #گوهردشت #زندانی_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر