۱۳۹۷ شهریور ۱۷, شنبه

انتقال زانیار و لقمان مرادی به محل نامعلوم

شب گذشته ۱۶ شهریور ماه؛ زندانیان سیاسی محکوم به اعدام زانیار و لقمان مرادی به محل نامعلومی منتقل شدند.


شب گذشته ۱۶ شهریور ماه؛ زندانیان سیاسی محکوم به اعدام زانیار و لقمان مرادی به محل نامعلومی منتقل شدند.
بر اساس اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ از ورود صالح نیکبخت وکیل زندانیان سیاسی محکوم به اعدام زانیار و لقمان مرادی به زندان رجایی شهر جلوگیری شده است. جانشین رئیس زندان اعلام کرده است که این دو زندانی سیاسی از طرف مامورین وزارت اطلاعات به مکان نامعلومی منتقل شده است. اخبار تایید نشده ای حاکی از انتقال آنها به کردستان وجود دارد. به گفته وکیل ایشان احتمال اعدام این دو زندانی همچنان وجود دارد.
زانیار و لقمان مرادی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه؛ از سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر به سلول انفرادی قرنطینه منتقل شده و از آن تاریخ اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده اند. روز گذشته ۱۶ شهریور ماه؛ خانواده زانیار و لقمان مدت ۵ دقیقه با فرزندانشان ملاقات کردند. 
زانیار مرادی و لقمان مرادی، به ترتیب در روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این دو زندانی در دی‌ماه همان سال، به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی» و «دست‌داشتن در قتل پسر امام جمعه‌ی مریوان» به اعدام محکوم شدند که در روز ۱۴ تیرماه سال ۱۳۸۸ به قتل رسیده بود. این حکم، در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تأیید شد. این حکم بر اساس اعترافاتی صادر شده که در زیر شکنجه گرفته شده است. 
روز جمعه ۱۶ شهریور ماه؛ آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و خانم آگنس کالامارد گزارشگر ویژه اعدام های غیرقانونی و خودسرانه با صدور بیانیه ای از مقامات حکومتی ایران خواستند تا اعدام قریب الوقوع زندانیان سیاسی کرد زانیار و لقمان مرادی را متوقف کنند. آنها همچنین اعلام کردند که نگرانی های جدی در مورد شکنجه این زندانیان پیش از محاکمه وجود دارد و آنها از محاکمه منصفانه برخوردار نبوده اند.


اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندانی_سیاسی
#نه_به_اعدام
#زانیار_مرادی
#لقمان_مرادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر