۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

تداوم بازداشت‌های گسترده و غیرقانونی مردم در شهرهای خوزستان - اسامی

تداوم بازداشت‌های گسترده و غیرقانونی مردم در شهرهای خوزستان - اسامی

پس از حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در اهواز؛ دستگیری گسترده هموطنان در استان خوزستان همچنان ادامه دارد. فعالان حقوق بشری گزارش‌هایی از بازداشتهای همراه با خشونت در شهرهای این استان بطور خاص اهواز می دهند. اکثر بازداشت‌شدگان پیش از این سابقه دستگیری سیاسی به دلیل شرکت در اجتماعات و اعتراضات داشته‌اند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ بر اساس اخبار رسیده و منتشر شده؛ در روزهای گذشته ماموران امنیتی و به ویژه ماموران قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اداره اطلاعات سپاه اهواز؛ اقدام به دستگیری همراه با رعب و وحشت تعداد زیادی از هموطنان کردند.
اخبار حاکی از بازداشت بیش از ۳۰۰ نفر از هموطنان اهل سنت در استان خوزستان است. وزارت اطلاعات در روزهای اخیر با انتشار فیلمی خبر از بازداشت ۲۲ نفر با هویت نامشخص که با چشم بند و رو به دیوار ایستاده بودند؛ داد. شب گذشته چهارشنبه ۴ مهر ماه؛ نیروهای امنیتی با یورش به منازل مردم در کوی علوی؛ شهرک اهواز و دیگر مناطق این شهر تعدادی را بازداشت کردند. 
اسامی چند تن از بازداشت شدگان اخیر:
۱. جمیل حیدری ۲۳ ساله از اهالی کمپلو شمالی منطقه لشگر شهر اهواز
۲. ماجد حیدری ۲۵ ساله از اهالی کمپلو شمالی منطقه لشگر شهر اهواز
۳. احمد حمری ۲۹ ساله؛ لیسانس ،متاهل ساکن کوی مندلی شهر اهواز ، بیکار
۴. سیدجاسم رحمانی (موسوی) ۳۳ ساله؛ متاهل و دارای سه فرزند؛ از اهالی کوی علوی شهر اهواز - روز دوم مهر ماه بازداشت شده و خانواده تاکنون از او بی اطلاع هستند.
۵. یک آرایشگر با هویت ناشناس در جنوب اهواز
۶. ماجد چلداوی فرزند سعدون از اهالی کوی علوی - روز پنجشنبه ۵ مهر ماه بازداشت شد. برادر وی محمد چلدوای سال ۷۸ در بازداشتگاه اطلاعات اهواز زیر شکنجه کشته شد.  وی نیز در همان سال بازداشت و پس از مدتی آزاد شد.
گزارش دیگری حاکی از بازداشت یکی دیگر از شهروندان اهواز زامل حیدری همراه با همسر و فرزندش در روز پنجشنبه ۲۹ شهریور است. ماموران اطلاعات سپاه؛ پس از یورش و بازرسی منزل شخصی؛ با ضرب و شتم و توهین؛ اقدام به تراشیدن ریش زامل حیدری کرده و سپس او؛ همسر و فرزندش را به محل نامعلوم منتقل کردند.

 اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اهواز  #خوزستان #بازداشت_خودسرانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر