۱۳۹۷ شهریور ۱۶, جمعه

تهدید اعدام قریب الوقوع زانیار و لقمان مرادی و فراخواندن خانواده آنان برای ملاقات

دو زندانی سیاسی زانیار و لقمان مرادی در معرض خطر قریب الوقوع اعدام قرار دارند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، به دنبال انتقال زندانیان سیاسی محکوم به اعدام زانیار و لقمان مرادی به بند سپاه؛ از مادر لقمان مرادی و برادر زانیار مرادی خواسته شده که امروز جمعه ۱۶ شهریور ماه؛ برای ملاقات به زندان رجایی شهر مراجعه کنند. این در حالی است که بطور معمول روزهای جمعه ملاقات زندان تعطیل بوده و به هیچ یک از زندانیان در این روز ملاقات داده نمیشود.
بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه ۹۷ مأموران زندان رجایی شهر، زندانیان سیاسی محکوم به اعدام زانیار و لقمان مرادی را با نیرنگ ملاقات با مدیریت، به صورت جداگانه به بیرون از بند فراخواندند و متعاقبا آنها را به سلول های انفرادی بند سپاه که زیر نظر اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است منتقل کردند.
از طرفی تلفن برخی از بندهای زندانیان عادی در زندان قطع شده است. با وجود این اخبار؛ تهدید جدی اعدام قریب الوقوع این دو زندانی سیاسی وجود دارد.
صالح نیکبخت وکیل این دو زندانی سیاسی اعلام کرده است که از وضعیت فعلی موکلانش بی خبر است.
علاوه بر این زندانی سیاسی محکوم به اعدام رامین حسین پناهی نیز در سلول انفرادی و در اعتصاب غذاست. به وی گفته شده که طی روزهای آینده اعدام خواهد شد.
تهدید اعدام این سه زندانی سیاسی در روزهای آینده بسیار جدی است.

شایان ذکر است که زانیار مرادی و لقمان مرادی، به ترتیب در روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این دو زندانی در دی‌ماه همان سال، به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی» و «دست‌داشتن در قتل پسر امام جمعه‌ی مریوان» به اعدام محکوم شده اند که در روز ۱۴ تیرماه سال ۱۳۸۸ به قتل رسیده بود. این حکم، در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تأیید شده و لقمان و زانیار مرادی هم‌اکنون در زندان رجایی شهر کرج در انتظار اجرای حکم به سر می‌برند.

 اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #رجایی_شهر #نه_به_اعدام #زانیار_مرادی #لقمان_مرادی #رامین_حسین_پناهی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر